کد خبر: 143560
A

سخنگوی وزارت صمت: لوزام خانگی گران نشده است/ تولید خودرو در مسیر درست قرار دارد

امید قالیباف می‌گوید: همزمان با کنترل تورم تولید در بخش خودرو شاهد رشد تولید در این بخش هستیم، به‌طوری‌که آمار تولید هفت ماهه ایران خودرو و سایپا نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد رشد دارد.

سخنگوی وزارت صمت: لوزام خانگی گران نشده است/ تولید خودرو در مسیر درست قرار دارد

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ «امید قالیباف» سخنگوی وزارت صمت اظهار داشت: مقدار افزایش قیمت در ساخت خودرو در فصل تابستان از مقدار افزایش قیمت سبد مصرف‌کننده در یک ماه نیز کمتر است و این به معنای آن است که مدیریت زنجیره تامین صنعت خودرو که شامل حدود سه‌هزار قطعه می شود در مسیر درستی قرار دارد.

وی، تورم نقطه ای تولید در بخش تولید خودرو را در تابستان ۲۷.۲ درصد ذکر کرد و گفت: این به معنای آن است که افزایش قیمت تولید خودرو در تابستان امسال نسبت به سال گذشته ۲۷.۲ درصد بوده که اگر با تورم نقطه ای مصرف کننده در مهر ۱۴۰۱ نسبت به مهر سال قبل (۴۸.۶ درصد) مقایسه شود، کنترل تورم تولید در بخش خودرو ثابت می شود.

مشاور وزیر صمت گفت: همزمان با کنترل تورم تولید در بخش خودرو شاهد رشد تولید در این بخش هستیم، به‌طوری‌که آمار تولید هفت ماهه ایران خودرو و سایپا نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد رشد دارد.

سخنگوی وزارت صمت در ادامه بیان‌داشت: تورم تولید در بخش لوازم خانگی در فصل تابستان نیز ۲.۶ درصد و نقطه ای ۲۹.۹ درصد بود که در مقایسه با تورم مصرف کننده بسیار کمتر است.

وی از صنایع خودروسازی و لوازم‌خانگی به عنوان دو رشته صنعت با زنجیره تامین پیچیده و بزرگ نام برد که مواد اولیه خود را از صنایع بزرگی چون فولادسازی، پتروشیمی‌ها و الکترونیک تامین می‌کنند و کنترل تورم در این حوزه‌ها می‌تواند با یک وقفه زمانی رشد قیمت در صنایع خودروسازی و لوازم خانگی را برای مصرف کنندگان این محصولات کنترل کند.

گفتنی است براساس گزارش مرکز آمار ایران، تورم تولید فصلی در صنعت منفی ۲.۳ درصد و تورم نقطه ای ۳۰.۱ درصد گزارش شده است. در بخش معدن نیز تورم تولید نقطه ای۱۳.۴ درصد و فصلی منفی ۲ درصد اعلام شده است.

منبع: ایرنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر