کد خبر: 144827
A
دیده‌بان ایران وضعیت بازار فروش گل را بررسی کرد؛

رییس اتحادیه گل و گیاه خبر داد: تعطیلی ۴۰درصدی فروش آنلاین گل با محدودیت‌های اینترنتی/ امسال، بازار شور و شوق یلدایی ندارد/ بازار گل دچار رکود شده‌ است

اکبر شاهرخی رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تهران به دیده‌بان ایران گفت: با توجه به اینکه چند روز به شب یلدا مانده است ولی حال و هوای بازار یلدایی نیست در حالیکه سال‌های گذشته در چنین روزهایی، بازار شور و شوق داشت.

رییس اتحادیه گل و گیاه خبر داد: تعطیلی ۴۰درصدی فروش آنلاین گل با محدودیت‌های اینترنتی/ امسال، بازار شور و شوق یلدایی ندارد/ بازار گل دچار رکود شده‌ است

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ با نزدیک شدن به شب یلدا، یکی از اقلامی که خریداری میشود گل است. البته خرید گل به زمان یا مناسب نیاز ندارد ولی در کشور ما با نزدیک شدن به ایامی مثل عید نوروز، شب یلدا یا ولنتاین میزان خرید گل افزایش پیدا میکند.  

اکبر شاهرخی، رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تهران به دیده بان ایران گفت: وضعیت بازار با رکود روبروست و خود ما هم نمیدانیم برای شب یلدا چه اتفاقی خواهد افتاد‌، نمیدانیم امسال هم مانند سال‌های قبل آیا مردم در شب یلدا دور هم جمع خواهند شد یا نه؟

WhatsApp-Image-2021-01-16-at-17.31.08

امسال، بازار شور و شوق یلدایی ندارد

وی افزود: با توجه به اینکه چند روز به شب یلدا مانده است ولی حال و هوای بازار یلدایی نیست در حالیکه سال‌های گذشته در چنین روزهایی، بازار شور و شوق داشت. 

شاهرخی به احتمال کمبود گل در صورت خرید گسترده مردم اشاره کرد و گفت: با توجه به افزایش نرخ دلار، برای کشورهای همسایه از جمله روسیه، ارمنستان، آذربایجان صرف میکند که از ایران گل بخرند به همین صادرات به این کشورها انجام میشود ولی برای ما نیز مبهم است که فروش از مبادی رسمی انجام میشود یا قاچاق! 

وی در بخش دیگری از گفتگو با دیده‌بان ایران عنوان کرد: قیمت یک شاخه گل رز در مغازه‌ها ۴۰ هزار تومان، گل آنتوریوم بین ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان، گل ریزوم ۶۰تا ۷۰ هزار تومان فروش دارد.

14117537_969

کشت گل از شاخه‌ای به گلدانی تغییر کرده است

رییس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تهران با بیان اینکه کشت گل در کشور تغییر کرده اظهار کرد: در حال حاضر با کمبود برگ گل روبرو هستیم. از سوی دیگر تولیدکنندگان بیشتر به سمت گل‌های تزیینی و گلدانی رفته‌اند و گل‌های شاخه‌‌ای را نمیکارند و در کشت گلدانی شرایط بسیار خوبی داریم.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه گلخانه‌ها به صورت پراکنده فعالیت میکنند به همین دلیل آمار دقیقی از خرید و فروش و حتی خرابی گل نداریم ولی امسال به ویژه طی ۳ ماه گذشته رکود داشتیم.

تعطیلی ۴۰درصدی واحدهای فروش در ایام کرونا

شاهرخی خاطرنشان کرد: طی ۲ سالی که درگیر کرونا بودیم آسیب زیادی به صنف ما وارد شد زیرا نه جشن عروسی و تولدی گرفته شد و نه مراسم عزایی برای کسی که فوت شده بود. از سوی دیگر با کم شدن کشت گل، اگر گلی هم فرستاده میشد بیشتر گل مصنوعی بود و حدودا ۴۰ درصد از تولیدکنندگان ما در ۲ سال کرونا مجبور به تعطیلی واحدهای خود شدند. 

4652434

تعطیلی ۴۰درصدی فروش آنلاین گل با محدودیت‌های اینترنتی

وی در بخش پایانی گفتگو با دیده‌بان ایران گفت: قطعی اینترنت طی چندماه گذشته به صنف ما هم ضرر زد زیرا اغلب واحدهای ما پیج های فروش اینترنتی داشتند و حدودا ۳۰ الی ۴۰درصد این واحدها نیز طی ۳ ماه اخیر تعطیل شدند و منتظر هستند تا شرایط بهبود یابد ما به دنبال ایجاد اشتغال هستیم و دوست نداریم شرایط بنحوی باشد که تولیدکنندگان ما مجبور به تعطیلی شوند.

گزارش: صفورا طالب‌زاده_‌ سایت دیده‌بان ایران

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر