کد خبر: 14508
A

معاون اجرایی رئیس جمهور: کاهش تعرفه‌ها انتخاباتی نبوده است

محمد شریعتمداری گفت: رئیس جمهور برای تنظیم روابط بخش‌هایی که احیانا فعالیت متداخل و موازی دارند ماموریت‌هایی به دولت داده است.

معاون اجرایی رئیس جمهور: کاهش تعرفه‌ها انتخاباتی نبوده است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، معاون اجرایی رئیس جمهور در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش در خصوص کاهش تعرفه 8 کالای اساسی و مرتبط بودن آن با انتخابات ریاست جمهوری گفت: هر تغییر در نظام تعرفه بنا بر قانون و فقط با پیشنهاد وزرای تولیدی ذیربط قابلیت طرح در دولت را دارد.

وی ادامه داد: یعنی ما اگر بخواهیم هر کدام از تعرفه اقلام را تغییر دهیم و این اقلام جزو کالاهای کشاورزی باشد بر اساس قانون فقط با پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی و اگر اقلام صنعتی و معدنی باشد فقط با پیشنهاد وزیر صنعت و معدن در جلسه دولت قابل طرح و رسیدگی است.

شریعمتداری افزود: البته قبل از آن اعضای کمیسیون ماده یک و ماده 4 در این رابطه اظهار نظر می‌کنند. بنا بر این تمام این پروسه کاهش تعرفه‌ها سیستماتیک است و ربطی به انتخابات ندارد.

وی گفت: در مورد برخی از کالاها تغییرات فصلی داریم و اگر لازم باشد برای تنظیم بازار تغییری در تعرفه‌ها ایجاد می‌کنیم.

رئیس ستاد تنظیم بازار در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا دولت لایحه‌ای برای تفکیک وزارت صنعت و سامان دادن به وظایف تنظیم بازار دارد، گفت: رئیس جمهور برای تنظیم روابط بخش‌هایی که احیانا فعالیت متداخل و موازی دارند ماموریت‌هایی به دولت داده است.

وی ادامه داد: در این ماموریت بعضی فعالیت‌هایی که به دلیل سنگینی کار ممکن است تحت الشعاع فعالیت‌های دیگر قرار بگیرد و نیازمند باشد که به صورت مستقل به آنها رسیدگی شود نیز مورد توجه قرار گرفته است.

وی در پایان گفت: این که برای تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت و همین طور تغییر در قانون انتفاع، لایحه‌ای را تدوین شود را باید در آینده دید.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر