کد خبر: 145452
A

نماینده مجلس: دلیل گرانی یونولیت عدم تولید استایرن در پتروشیمی پارس است / دستگاه های امنیتی به مساله ورود کنند

هادی بیگی نژاد نماینده مجلس یازدهم با اشاره به گرانی یونولیت که گرانی مصالح ساختمانی را به دنبال دارد، گفت: دلیل گرانی یونولیت را باید در عدم تولید ماده‌ای به نام استایرن توسط شرکت پتروشیمی پارس جستجو کرد چراکه این شرکت چند ماه است به دلیل سوءمدیریت تعطیل شده و دیگر تولیدی ندارد

نماینده مجلس: دلیل گرانی یونولیت عدم تولید استایرن در پتروشیمی پارس است / دستگاه های امنیتی به مساله ورود کنند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ هادی بیگی نژاد نماینده مجلس یازدهم با اشاره به گرانی یونولیت که گرانی مصالح ساختمانی را به دنبال دارد، به خانه ملت گفت: دلیل گرانی یونولیت را باید در عدم تولید ماده‌ای به نام استایرن توسط شرکت پتروشیمی پارس جستجو کرد چراکه این شرکت چند ماه است به دلیل سوءمدیریت تعطیل شده و دیگر تولیدی ندارد.  

نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شرکت پتروشیمی پارس ماده استارین را تولید می‌کند و حدود 600 هزار تن ظرفیت تولید دارد هرچند نیاز کشور در حالت عادی کمی بیشتر از این میزان تولید است اما نیاز فوق با کمی واردات رفع می‌شود البته اگر بخواهیم یک اقدام جهشی در حوزه ساختمان انجام دهیم این نیاز افزایش پیدا می‌کند لذا اکنون که این شرکت دچار مشکل شده، دیگر تولیدکننده دیگری نداریم بنابراین می‌توان به انحصار در این حوزه نیز ایراد گرفت.

وی مطرح کرد: اکنون که بازار ساختمان‌سازی در کشور کمی رونق پیدا کرده شاهد افزایش قیمت یونولیت هستیم چراکه ماده اولیه آن یعنی استایرن توسط شرکت پتروشمی پارس تولید نمی‌شود و اصلا این شرکت تعطیل شده لذا این افزایش قیمت طبیعی است اما اتفاق غیرطبیعی مدیریتی است که کار مجموعه پتروشیمی پارس را به اینجا کشاند بنابراین اصرار ما به انتخاب مدیران فنی، متخصص و کاربلد به همین دلیل است که بتواند چنین شرکت مهمی را به درستی مدیریت کند.

 

بیگی نژاد با انتقاد از عدم به کارگیری مدیران فنی و توانمند در پتروشیمی پارس، گفت: نخستین قدم برای از سرگیری کار در این شرکت به کارگیری یک مدیر جدید و البته خبره، متخصص و کاربلد است و دوم آنکه هلدینگ خلیج فارس -که شرکت پارس در مجموعه آن قرار دارد- باید سیاست‌گذاری درستی برای این مهم داشته باشد.

 

وی معتقد است سیاستگذاری کشور در حوزه پتروشیمی باید طوری باشد که تولید یک محصول انحصاری نباشد تا اگر در آن مجموعه مشکلی پیش آمد کار کشور لنگ بماند.   

 

این نماینده مجلس با اعتقاد به اینکه مسئولان و دستگاه‌های امنیتی نیز باید از دید امنیتی نیز به این مسئله نیز نگاه کنند، بیان کرد: نباید ساده از کنار این اتفاق بگذرند، چراکه نارضایتی کنونی در صنعت ساختمان را همین مسائل به وجود آورده لذا این مسئله مقصرانی دارد که باید با آن‌ها برخورد شود.

 

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: به نظرم این مسئله به نوعی امنیتی است چراکه ما را وابسته به خارج می‌کند و نارضایتی به وجود آورده است لذا مدیران هلدینگ خلیج فارس باید در این زمینه پاسخگو باشند

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر