کد خبر: 145583
A

سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد دلاری ایرانی‌ها در کانادا فقط در ۵ سال

رقم خروج سرمایه از ایران به کانادا طی سالهای ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۱ به بالاتر از ۲۰ میلیارد دلار می‌رسد.

سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد دلاری ایرانی‌ها در کانادا فقط در ۵ سال

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ رقم خروج سرمایه از ایران به کانادا طی سالهای ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۱ به بالاتر از ۲۰ میلیارد دلار می‌رسد. 

مهاجرت به کانادا انواع و اقسامی دارد. یکی از آن‌ها، مهاجرت از طریق کارآفرینی است. درخصوص دریافت تابعیت کانادا با تابعیت، هر یک از استان‌های کانادا برنامه مستقلی برای اعطای تابعیت به سرمایه‌گذاران خارجی دارند. در برنامه‌های کارآفرینی معمولا براساس عوامل مختلفی همچون میزان سرمایه، سابقه کار مدیریتی یا کارآفرینی، سن، مدرک زبان، مدرک تحصیلی و ... به افراد امتیاز داده می‌شود.

برای مثال، برای دریافت تابعیت در استان آنتاریو کانادا باید شما 800 هزار دلار دارایی داشته باشید یا 600 هزار دلار در کانادا سرمایه‌گذاری کنید. در استان منیتوبا کانادا رقم دارایی 500 هزار دلار و رقم سرمایه‌گذاری 250 هزار دلار است. در مناطق کم‌جمعیت استان با 500 هزار دلار دارایی و 150 هزار دلار سرمایه‌گذاری می‌توان اقدام کرد. در جزیره پرنس ادوارد کانادا دارایی 600 هزار دلار و سرمایه‌گذاری 150 هزار دلار است. در ایالت ساسکاچوآن کانادا دارایی 500 هزار دلار و سرمایه‌گذاری 300 هزار دلار است.

در ایالت نوااسکوشیا کانادا دارایی 600 هزار دلار و 150 هزار دلار است. یکی دیگر از برنامه‌های جذب سرمایه‌گذار خارجی، برنامه سرمایه‌گذار مهاجر کبک (QIIP) است. هدف QIIP تشویق اتباع خارجی ثروتمند با تجربه تجاری برای مهاجرت به کبک است تا بتوانند به اقتصاد کانادا کمک کنند. این کمک به صورت سرمایه‌گذاری مستقیم به دولت است که به نوبه خود از این سرمایه برای پیشبرد و تامین مالی تعدادی از برنامه‌های اقتصادی استان استفاده می‌کند.

اتباع خارجی متقاضی دریافت تابعیت باید صاحب حداقل دو میلیون دلار سرمایه باشند. دارای بین 2 تا 5 سال سابقه مدیریتی باشند، قرارداد سرمایه‌گذاری با یکی از شرکت‌های واسطه مورد تایید دولت کبک را امضا کنند، سرمایه‌گذاری به میزان 1.2 میلیون دلار به مدت 5 سال در کبک انجام دهند. 

با در نظر گرفتن حداقل 250 هزار دلار انتقال سرمایه از سوی ایرانیان به کانادا برای دریافت تابعیت دائم در این کشور و با در نظر گرفتن این موضوع که طی سال‌های 2013 تا 2021 تعداد 76 هزار و 381 ایرانی از کانادا تابعیت دائم دریافت کرده‌اند، میزان سرمایه‌گذاری ایرانی‌ها در این کشور به رقم عجیب 19 میلیارد دلار می‌رسد. البته اگر لیست دارایی‌های منتقل شده از سوی ایرانیان به این کشور را هم لحاظ کنیم رقم خروج سرمایه از ایران به کانادا طی سالهای 2013 تا 2021 به بالاتر از 20 میلیارد دلار نیز می‌رسد. 

منبع: فرهیختگان

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر