کد خبر: 145611
A

یک نماینده مجلس: تورم غذایی در حال افزایش است/ سیاست صمت در بازار خودرو شکست خورده است/ تیم اقتصادی دولت غیرمنسجم است

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از افزایش قیمت خودرو، گفت: سیاست کاری مجلس در مقطع فعلی واردات خودرو بود اگر این مهم اتفاق می‌افتاد تاثیر مستقیمی در تعدیل قیمت و ارتقا کیفیت خودرو داخلی داشت.

یک نماینده مجلس: تورم غذایی در حال افزایش است/ سیاست صمت در بازار خودرو شکست خورده است/ تیم اقتصادی دولت غیرمنسجم است

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ معین الدین سعیدی در مورد بازار آشفته خودرو، گفت: در حال حاضر شاهد افزایش قیمت خودرو بین 100 تا 200 میلیون تومان هستیم؛ اگر این بازار کنترل نشود با پیش بینی اعضای کمیسیون صنایع شاهد افزایش قیمت 206 تا سقف 500 میلیون تومان هم خواهیم بود.

نماینده مردم چابهار، نیکشهر، کنارک و قصرقند در مجلس گفت: سیاست کاری مجلس در مقطع فعلی واردات خودرو بود اگر این مهم اتفاق می‌افتاد تاثیر مستقیمی در تعدیل قیمت و ارتقای کیفیت خودرو داخلی داشت، متاسفانه در حال حاضر شاهد رانت در واردات خودرو هستیم که به تولیدکنندگان خودروهای داخلی باز می‌گردد که اقدام به واردات خودرو از کشورهای دیگر کرده‌اند؛ با تمام این تفاسیر واردات خودور هم تاثیر چندانی در کنترل بازار نخواهد داشت.


عضو کمیسیون کشاورزی در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد مسئولان در تولید خودوری داخلی گفت: افزایش قیمت مکرر خودرو، بیانگر شکست سیاست وزارت صمت در کنترل بازار به ویژه بازار خودرو است.

نماینده مردم در مجلس یازدهم با انتقاد از عملکرد تیم اقتصادی دولت سیزدهم؛ خاطر نشان کرد: سبقت گیری قیمت دلار تا مرز 40 هزار تومان گرفته وضعیت بازار ناخوشایند خودرو و مسکن غیرقابل قبول است، انتظار می‌رفت تیم اقتصادی دولت با شعار حمایت از محرومان تورم را کنترل کنند، متاسفانه این میزان تورم فقر غذایی بین مردم جامعه را افزایش داده است و می توان گفت تیم اقتصادی دولت غیر منجسم عمل می‌کند و باید در ادامه تدابیر عملیاتی برای مهار نرخ تورم اعمال کند.

منبع: خانه ملت

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر