کد خبر: 14629
A

لوکس‌ترین سدان ب_ام_و در نمایشگاه تهران رونمایی شد/ قیمت و مشخصات فنی +فیلم رونمایی از ب ام و سری 7

نیمه دوم سال 91، که سناریوی ممنوعیت واردات 2500 سی‌سی‌ها مطرح شد، مشتریان ثروتمند ایرانی از خریدن لوکس‌ترین خودرو ب‌ام‌و در ایران محروم شدند. اما با معرفی نسل ششم سری7 در سال 2015 شرایط برای برگشت این لوکس آلمانی به ایران دوباره فراهم شد.

 لوکس‌ترین سدان ب_ام_و در نمایشگاه تهران رونمایی شد/ قیمت و مشخصات فنی +فیلم رونمایی از ب ام و سری 7

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران؛ از نیمه دوم سال 91، که سناریوی ممنوعیت واردات 2500 سی‌سی‌ها مطرح شد، مشتریان ثروتمند ایرانی از خریدن لوکس‌ترین خودرو ب‌ام‌و در ایران محروم شدند. اما با معرفی نسل ششم سری7 در سال 2015 شرایط برای برگشت این لوکس آلمانی به ایران دوباره فراهم شد.

 

چرا واردات سری7 جدید ممنوع نیست؟

 

نسل پنجم سری7 (مدل‌های 2008 تا 2015) فقط سه پیشرانه داشت:

  • 3.0 لیتری 6 سیلندر
  • 4.4 لیتری 8 سیلندر
  • 6.0 لیتری 12 سیلندر

ولی سال گذشته میلادی با معرفی نسل هفتم، پیشرانه‌های سری7 نیز تغییر کرد و مهم‌تر اینکه یک پیشرانه 4 سیلندر هم، برای اولین‌بار در تاریخ سری7، به لیست پیشرانه‌های آن اضافه شد. شاید باورش سخت باشد که ب‌ام‌و بزرگ‌ترین و لوکس‌ترین سدانش را با پیشرانه 4 سیلندر روانه بازار کند، ولی واقعیت اینجاست که این پیشرانه توربوشارژ عملکرد بهتری نسبت به پیشرانه 6 سیلندر نسل قبل دارد؛ چه به لحاظ قدرت و گشتاور و چه به لحاظ مصرف سوخت. پیشرانه 4 سیلندر سری7 قبلا روی سری2 اکتیو تورر نیز نصب شده بود.

اضافه‌شدن این پیشرانه 4 سیلندر خبر خوبی برای هواداران ایرانی سری7 است، چراکه حجم این پیشرانه بیشتر از 2.0 لیتر نیست و دیگر ممانعتی برای ورود به کشور ندارد. این پیشرانه مختص برخی بازارهای درحال توسعه مثل چین، ترکیه و سنگاپور است و هم‌اکنون روی دو نسخه سری7 قرار گرفته است که مشخصاتشان را در جدول زیر مشاهده می‌کنید. مدل 740e نسخه هیبریدی سری7 است و اگر دقیق‌تر بگوییم، همان 730i است که یک موتورالکتریکی هم دارد. فعلا برنامه‌ای برای ورود 740e نیست و فقط 730i در حال آماده‌شدن برای ثبت سفارش است.

مدل حجم پیشرانه قدرت گشتاور
730i - 730Li 1،998cc 255hp 400nm
740E - 740Le ،  998cc 322hp 500nm

 

چه امکاناتی دارد؟

 

سری 7 ب‌ام‌و همواره با خود تکنولوژی­‌های متعددی به دنیای خودرو معرفی می­‌کند و این نسل هم از این قاعده مستثنی نیست. مهندسان ب‌ام‌و پس از آزمایش قطعات کربنی در شاسی سری­‌های BMW M و BMW i تصمیم گرفته­‌اند در سری 77 نیز این قطعات را به کار ببندند. این سیاست باعث کاهش وزن 1300 کیلوگرمی و همچنین استحکام بالای سازه اصلی اتاق نسبت به نسل قبل شده است.

 

سری7 با طرح‌های نورانی سفید، که برروی زمین می‌اندازاد، ورود شما را خوش آمد می‌گوید.

 سری7 با طرح‌های نورانی سفید، که برروی زمین می‌اندازاد، ورود شما را خوش آمد می‌گوید.

 

از دیگر نوآوری­‌ها می­‌توان به چراغ­‌های لیزری ب‌ام‌و اشاره کرد که دید و پخش نور را تا حد قابل توجهی افزایش داده است. برد نوربالای خودرو به کمک تکنولوژی­‌های جدید به 600 متر رسیده است. همچنین چراغ­‌های هوشمند دید بهتری در پیچ­‌ها فراهم می­‌کند. کابین خودرو هم امکاناتی در سطح بالا در اختیار شما قرار می­‌دهد، خصوصا برای سرنشینان عقب. صندلی­‌های راحت عقب فضایی ایده­‌آل و آرام در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. این صندلی­‌ها به امکاناتی همچون سیستم گرم­‌شونده همراه با هشت انتخاب برای ماساژور و سه سطح شدت ماساژ مجهز شده­‌اند.

 

به لطف وجود دوربین مادون قرمز در سقف خودرو، که مکان دست را در بالای دسته دنده دنبال می‌کند و تشخیص می‌دهد، می‌توانید تنها با حرکت انگشت دست کنترل سیستم ارتباطی خودرو را به اختیار خود در بیاورید.

 به لطف وجود دوربین مادون قرمز در سقف خودرو، که مکان دست را در بالای دسته دنده دنبال می‌کند و  تشخیص می‌دهد، می‌توانید تنها با حرکت انگشت دست کنترل سیستم ارتباطی خودرو را به اختیار خود در بیاورید.

 

 

به کمک کنترلر لمسی شما قادر خواهید 24 فرمان مختلف را در صندلی عقب خودرو کنترل کنید؛ از بررسی پیغام‌های کاری گرفته تا فعال کردن ماساژورهای صندلی و تغییر موقعیت صندلی‌ها.

 به کمک کنترلر لمسی شما قادر خواهید 24 فرمان مختلف را در صندلی عقب خودرو کنترل کنید؛ از بررسی  پیغام‌های کاری گرفته تا فعال کردن ماساژورهای صندلی و تغییر موقعیت صندلی‌ها.

 

علاوه­‌براین حتی اگر فشردگی کارها مجال ورزش روزانه را از شما گرفته باشد مشکلی نیست! با سفارش پکیج صندلی راحت برای سرنشین عقب می­‌توانید از تبلتی 10 اینچی که روبروی شما قرار دارد تعدادی تمرین ایزومتریک را دنبال کنید! برای راننده نیز امکانات متفاوتی در نظر گرفته شده: سیستم نمایش اطلاعات روی شیشه جلو 75% بزرگ‌تر از قبل است، ضمن اینکه با طراحی متفاوت شما را بهتر راهنمایی می­‌کند.

ب‌ام­‌و سری7 فرمان­‌های صوتی را به دقت اجرا می­‌کند و حتی در درک اصطلاحات روزمره مشکلی ندارد. همچنین به لطف سرویس Connect to Drive می­‌توان از سیستم کمکی ماندن در لاین، کروز کنترل هوشمند، سیستم پیشگیری از تصادف، اینترنت و دسترسی اطلاعات ترافیکی استفاده کرد.

 

تنها با لمس ریموت کنترل، به کمک حسگرها کنترل خودرو به دست گرفته می‌شود تا پارک در فضاهای تنگ و ورود و خروج از پارکینگ به صورت اتوماتیک انجام گیرد. همچنین پس از انجام این کار، پیشرانه خودرو خود به خود خاموش می‌شود. علاوه‌بر این به کمک LCD قرار گرفته روی ریموت از اطلاعاتی همچون بسته بودن پنجره‌ها و درب‌ها، میزان سوخت باقی‌مانده و حتی از زمان سرویس خودرو مطلع خواهید شد.

 تنها با لمس ریموت کنترل، به کمک حسگرها کنترل خودرو به دست گرفته می‌شود تا پارک در فضاهای  تنگ و ورود و خروج از پارکینگ به صورت اتوماتیک انجام گیرد. همچنین پس از انجام این کار، پیشرانه خودرو خود به خود خاموش می‌شود. علاوه‌بر این به کمک LCD قرار گرفته روی ریموت از اطلاعاتی همچون بسته بودن پنجره‌ها و درب‌ها، میزان سوخت باقی‌مانده و حتی از زمان سرویس خودرو مطلع خواهید شد.

 

 

سیستم شارژ بدون سیم، برای تلفن‌های همراه هوشمند

 سیستم شارژ بدون سیم، برای تلفن‌های همراه هوشمند

چه قیمتی دارد؟

 

جمعه این هفته، سوم دی‌ماه، سری7 جدید در ایران معرفی خواهد شد، ولی زمان عرضه آن به بازار هنوز مشخص نیست. طبق گفته‌های آقای مزدا موسوی، مدیر بازاریابی پرشیا خودرو، علاوه‌بر سری7 جدید، مدل‌های سری1، سری2 و حتی i8 ، که تاکنون واردات متفرقه داشت، نیز در هفته‌های آینده در ایران معرفی می‌شوند. پرشیا خودرو همچنین قیمت تیپ‌های مختلف سری7 جدید را 670 تا 745 میلیون تومان اعلام کرده است.

 

هنوز غیررسمی!

 

طبق گفته‌های آقای موسوی، پرشیا خودرو تا 2013 بدون واسطه با ‌ب‌ام‌و کار می‌کرد، اما با جدی‌تر شدن تحریم‌ها رابطه مستقیم باواریایی‌ها نیز با ایران قطع شد و البته تا مشخص‌نشدن آینده برجام همچنان قطع است! تحرکات اخیر پرشیا خودرو نیز همزمان با اعلام لیست نمایندگان غیررسمی در ایران شروع شد. پیام صالحی، از مدیران فروش پرشیا خودرو، چندی پیش حتی به رسانه‌ها گفته بود که قصد تولید چند مدل ب‌ام‌و را در ایران دارند! در صورتی که ب‌ام‌و هم‌اکنون فقط یک کارخانه تولید در سراسر آسیا دارد که در کشور چین واقع است و سایت‌های اندونزی، مالزی، هند و تایلند ب‌ام‌و فقط مونتاژ CKD خودروها را برای آلمانی‌ها انجام می‌دهند.

 

از این‌رو تا زمان رسمی‌نشدن پرشیا خودرو، چنین فعالیت‌هایی برای جلب توجه مشتریان طبیعی است! شاید به همین دلیل است که طبق گفته‌های آقای مزدا موسوی، این روزها پرشیا خودرو فقط 30% بازار ب‌ام‌وهای ایران را در اختیار دارد.

 

12 آبان 95: سری7 ب‌ام‌و با یک هفته تاخیر از سوی پرشیاخودرو در ایران رونمایی شد. درحالیکه ثبت سفارش رسمی سری7 آغاز نشده است، فروش سری اول آن به اتمام رسید! مزدا موسوی، مدیر بازاریابی پرشیا خودرو، در مصاحبه با عصرخودرو گفته است: نخستین محموله وارداتی سری7 در کمتر از 2 روز به فروش رسید. نکته جالب اینجاست که پرشیا خودرو سری7 را می‌خواهد با موعد تحویل 30 روزه به دست مشتریانش برساند! نکته دیگر اینجاست که سری7 وارداتی همگی از سری 730Li هستند.

 

حرف L در نام این خودرو به معنی مدل لانگ است؛ یعنی فاصله محوری بیشتری نسبت به 730i دارد و اگر دقیق‌تر بگوییم، 14 سانتیمتر فاصله محوری بیشتری دارد. لیست قیمت تیپ‌های مختلف 730Li را جدول زیر مشاهده می‌کنید.

تیپ مدل قیمت
تعالی خالص 730Li 2016 689 میلیون تومان
730Li کلاس اول 2016 709 میلیون تومان
730Li پرستیژ 2017 719 میلیون تومان
730L من استاد کلاس 2017 729 میلیون تومان
730Li اجرایی انجمن 2017

759 میلیون تومان

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر