کد خبر: 146459
A

وزیر کابینه هم، دستور رئیسی را جدی نگرفته / ارگان رسانه ای دولت: وزارت ارتباطات به سوالات ما درباره علت کندی اینترنت پاسخ نداد

ارگان رسانه ای دولت سیزدهم نوشت: برای پیگیری اجرای دستورات رئیس‌جمهور به وزیر ارتباطات و پاسخ به سؤالات مربوط به علت کندی اینترنت از وزارت ارتباطات درخواست گفتگو کرد. این گفتگو منوط به ارسال سؤال شد و در نهایت سؤالات نیز پس از چند روز بی‌پاسخ ماند.

وزیر کابینه هم، دستور رئیسی را جدی نگرفته / ارگان رسانه ای دولت: وزارت ارتباطات به سوالات ما درباره علت کندی اینترنت پاسخ نداد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ ارگان رسانه ای دولت سیزدهم نوشت: برای پیگیری اجرای دستورات رئیس‌جمهور به وزیر ارتباطات و پاسخ به سؤالات مربوط به علت کندی اینترنت  از وزارت ارتباطات درخواست گفتگو کرد. این گفتگو منوط به ارسال سؤال شد و در نهایت سؤالات نیز پس از چند روز بی‌پاسخ ماند.

  • با تمام اقداماتی که در حوزه توسعه ارتباطات و زیرساخت‌های آن در یک سال اخیر صورت‌گرفته، اما تجربه کاربری در این فضا هنوز با وضعیت مطلوب و دستورات رئیس‌جمهور در این حوزه فاصله معناداری دارد و نیازمند همت مضاعف دستگاه‌های مسئول است.

 

  • امروزه مسئولان به‌خوبی می‌دانند و بر آن اذعان دارند که اینترنت به‌مثابه هوا است. در جهان امروز و به‌تبع آن در کشور ما نیز، مطالبه عمومی برای دسترسی به اینترنت پرسرعت، باکیفیت و امن تنه به تنه مطالبه برای آب، جاده، برق، گاز و دیگر نیازهای مهم شهروندان می‌زند.

 

  • مطالبه روستاییان نیز اکنون اینترنت است، آن‌هم از نوع نسل چهارم. کسب‌وکار این افراد به اینترنت گره‌خورده است، آن‌ها به‌واسطه این فناوری بی‌واسطه کالاهای خود را به فروش می‌رسانند.

 

  • کاربران از کندی سرعت اینترنت گلایه دارند، وزارت ارتباطات اما معتقد است آن بخشی که مربوط به تکالیف قانونی اوست به خوبی انجام شده و پیش می‌رود، پیام‌رسان‌ها آمارهای میلیونی از تعداد کاربران خود می‌دهد، اختلال و قطعی در اینترنت نیز از سوی مسئولان گزارش یا تایید نمی‌شود، با تمام این‌ها اما سرعت اینترنت کند است و از نقطه مطلوب و شایسته مردم فاصله زیادی دارد.
  • گلایه کاربران از سرعت اینترنت در حالی ادامه دارد که آیت‌الله رئیسی بارها در این زمینه بر رفع مشکلات تاکید کرده است. اواخر آبان‌ماه نیز در جلسه هیات دولت، رئیس جمهور وزیر ارتباطات را مامور کرد وضعیت کسب و کارها در بستر اقتصاد دیجیتال را به دقت رصد و مشکلات و مانع احتمالی پیش‌روی کسب و کارها با سرعت و جدیت پیگیری و رفع کند.
  • خبرگزاری ایرنا برای پیگیری اجرای دستورات رئیس‌جمهور به وزیر ارتباطات و پاسخ به سؤالات مربوط به علت کندی اینترنت و تماس‌هایی که با این خبرگزاری گرفته می‌شد از وزارت ارتباطات درخواست گفتگو کرد. این گفتگو منوط به ارسال سؤال شد و در نهایت سؤالات نیز پس از چند روز بی‌پاسخ ماند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر