کد خبر: 146727
A

فرودگاه متروکه!/ داستان عجیب فرودگاهی که در ماه ده پرواز هم ندارد

رئیس فرودگاه بین المللی یاسوج گفت: فرودگاه یاسوج هم اکنون تنها دو پرواز در هفته دارد.

فرودگاه متروکه!/ داستان عجیب فرودگاهی که در ماه ده پرواز هم ندارد

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ عنایت انصاری فرد رئیس فرودگاه بین المللی یاسوج گفت: شرکت پارس ایر دو پرواز خود را به دلیل مطرح شده از سوی آنها مبنی بر دادن ضرر و زیان و پایین بودن نرخ بلیط پرواز "تهران - یاسوج" و بالعکس باطل کرده است.

وی اظهارکرد: فرودگاه یاسوج هم اکنون تنها دو پرواز در هفته دارد که از سوی شرکت هواپیمایی ماهان طی روزهای شنبه و چهارشنبه انجام می شود.

رئیس فرودگاه بین المللی یاسوج خاطرنشان کرد: آقای استاندار با رئیس جمهور و معاون اول رئیس جمهور رایزنی و صحبت کرده که آنها نیز به رئیس سازمان هواپیمایی کشور جهت راه اندازی پروازهای فرودگاه یاسوج دستور دادند و بنده هم شبانه روز پیگیر مذاکرات انجام شده هستم.

انصاری فرد تصریح کرد: سازمان هواپیمایی کشور از دو شرکت هواپیمایی "پویا" و "ماهان" و حتی "پارس ایر" درخواست کرده که تا آخر دی ماه امسال برنامه پروازی خود را برای فرودگاه یاسوج ارائه داده و پروازهای این فرودگاه را افزایش دهند و ما منتظر اعلام برنامه این دو شرکت هستیم و در صورت محقق شدن این مهم به مردم اطلاع رسانی خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۶ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان برای ایجاد زیرساخت‌های لازم برای پروازهای خارجی فرودگاه یاسوج هزینه شده است، ادامه داد: زیرساخت‌های فرودگاه یاسوج برای انجام پروازهای داخلی و خارجی کاملا آماده و تکمیل است و چراغ های شب و افزایش طول باند انجام شد.

رئیس فرودگاه بین المللی یاسوج عنوان کرد: در زمینه پروازها به سازمان هواپیمایی کشور بر می گردد و درخواست و استقبال مردم از پرواز و پیگیری مدیران ارشد استانی که الحمدالله استاندار محترم پیگیری کرده و ما هم پیگیر پیگیری‌های آقای استاندار هستیم.

انصاری فرد با اشاره به راهکار عملی و کارساز برای رفع مشکل پروازهای فرودگاه یاسوج تاکید کرد: در صورتی که بخواهیم مشکلات پروازهای فرودگاه یاسوج ریشه ای و یکبار برای همیشه حل شود باید در استان کهگیلویه و بویراحمد همچون برخی استانهای کشور با استفاده از سرمایه گذاران بخش خصوصی و حمایت مسئولان استان، شرکت هواپیمایی استانی تشکیل، ایجاد و راه اندازی کنیم، سه هواپیمایی ۱۰۰ یا ۶۰ نفره خریداری و تهیه شود و به نام" دنا ایر" راه اندازی شود.

وی اظهارکرد: در صورتی که این موضوع مهم و پیشنهاد عملی و محقق شود دیگر نیازی به التماس کردن به شرکت های هواپیمایی دیگر نخواهیم داشت.

رئیس فرودگاه بین المللی یاسوج با بیان اینکه مردم استقبال خوبی از پرواز یاسوج به تهران و بالعکس دارند، گفت: دیروز حدود ۳۰ نفر از پرواز ماهان یاسوج به تهران جا مانده اند اگر روزی یک پرواز یاسوج به تهران داشته باشیم استقبال وجود دارد و تکمیل می شود. در سال گذشته ۴۸۴ پرواز با ۲۳ هزار مسافر از فرودگاه یاسوج انجام شد.

انصاری فرد افزود: هم اکنون شرکت‌های هواپیمایی زیر بار پروازهای فرودگاه یاسوج نمی روند و استقبال نمی کنند که نیاز است بصورت تکلیفی این شرکت ها از سوی سازمان هواپیمایی کشور، ملزم شوند تا پرواز برای یاسوج اختصاص دهند.

وی با بیان اینکه تمام دستگاه‌های فرودگاه یاسوج به روز و طرح های تقرب این فرودگاه به روز و بازنگری شده اند، اظهارکرد: طرح تقرب اصلاح شده جدید فرودگاه ارائه شده و پروازهای فرودگاه یاسوج براساس این طرح انجام می شوند. فلای چک با اعزام به شهر یاسوج طرحهای فرودگاه این شهر را چک و تایید کردند و گفتند هیچ مشکلی وجود ندارد.

رئیس فرودگاه بین المللی یاسوج خاطرنشان کرد: به نظر می رسد که شرکت های هواپیمایی در حق این فرودگاه کوتاهی می کنند، واقعا اگر نرخ بلیط پروازهای شرکت پارس ایر پایین است باید به سازمان هواپیمایی کشور درخواست دهد تا در صورتی که پایین باشد، بررسی شود نه اینکه به راحتی پروازهای خود را کنسل کنند.

انصاری فرد تصریح کرد: مدیرعامل پارس ایر گفته پروازهای ما در فرودگاه یاسوج را برقرار خواهم کرد به شرطی که ضرر و زیان ما را استانداری کهگیلویه و بویراحمد برعهده بگیرد که این خیلی منطقی نیست.

وی ادامه داد: نرخ مصوب هر بلیط پروازهای پارس ایر با ظرفغیت ۵۰ مسافر از یاسوج به تهران و یا بالعکس ۸۴۰ هزار تومان زده شد در حالی که همان نرخ برای شرکت هواپیمایی ماهان با ۱۰۰ مسافر ۹۵۰ هزار تومان است به نطر می رسد که طی نشستی پارس ایر کمک شود و با کار کارشناسی این مشکل حل شود.

رئیس فرودگاه بین المللی یاسوج با بیان اینکه فعلا استفاده از شرکت های هواپیمایی دولتی برای پروازهای یاسوج موثرتر خواهد بود، عنوان کرد: از شرکت هواپیمایی ایران ایر، ماهان، پویا ایر و حتی پارس ایر انتظار داریم که پروازهای فرودگاه یاسوج را پوشش داده و افزایش دهند.

انصاری فرد تاکید کرد: باید فرودگاه یاسوج حداقل روزانه یک پرواز داشته باشد.

وی تصریح کرد: ای کاش از سال‌های گذشته روی آژانس‌های هواپیمایی استان کهگیلویه و بویراحمد بخصوص شهر یاسوج کار شده بود، انتظار داریم اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری و حج و زیارت استان برای راه اندازی پروازهای عتبات عالیات که زیرساخت‌های لازم این پروازها فراهم است، همکاری کنند.

رئیس فرودگاه بین المللی یاسوج گفت: اخیرا سه فرودگاه کشور شامل یاسوج، سمنان و جهرم مجوز مرز هوایی گرفتند که هم اکنون زیرساخت‌های لازم در فرودگاه یاسوج کاملا آماده و فراهم شده است.

انصاری فرد افزود: با مجوز از سازمان هواپیمایی کشور، از محل اختیارات مدیر فرودگاه، به شرکت های هواپیمایی اعلام کردم که در صورتی که پرواز در فرودگاه یاسوج برقرار کنید، ۵۰ درصد از عوارض را تخفیف می دهیم.

گفتنی است که فرودگاه یاسوج سال ۱۳۸۶ با هدف کمک به بهبود حمل و نقل استان راه اندازی شد این در حالی است که دولت‌های مختلف در سال‌های گذشته بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان برای ساخت و تجهیز این فرودگاه هزینه کردند تا در ردیف فرودگاه‌های بین المللی قرار بگیرد.

براساس ارزیابی سازمان برنامه و بودجه فرودگاه یاسوج، بین ۹۳ فرودگاه کشور رتبه چهارم را به لحاظ کیفیت خدمات گرفته است و این فرودگاه ظرفیت جابجایی دست کم ۵۰ هزار مسافر را در سال دارد اما متاسفانه فرودگاهی با این کیفیت نه تنها پرواز خارجی نداشته بلکه امسال کمتر از ۶ هزار مسافر در این فرودگاه جابجا شده و تعداد پروازهایش از هفت تنها دو پرواز در هفته کاهش یافت.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر