کد خبر: 148328
A

امام جمعه همدان: قرآن سوزاندن آزادی جسارت، آزادی خیانت و جنایت شرارت است، آزادی بیان نیست

حجت الاسلام سید حسن فاضلیان امام جمعه موقت همدان در خطبه‌های آیین سیاسی عبادی نماز جمعه همدان، اظهار کرد: مسئولان تورم را با انجام بازرسی میدانی و راهکارهایی که در این باره وجود دارد کنترل و مسئله گران‌فروشی و تورم را با تدابیر صحیح مهار کنند.

امام جمعه همدان: قرآن سوزاندن آزادی جسارت، آزادی خیانت و جنایت شرارت است، آزادی بیان نیست

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ امام جمعه موقت همدان گفت: آنچه که از دولت درخواست داریم کنترل قیمت‌هاست چرا که گرانی زیاد است و هر جنس چندین قیمت دارد.

حجت الاسلام سید حسن فاضلیان جمعه ۷ بهمن در خطبه‌های آیین سیاسی عبادی نماز جمعه همدان، اظهار کرد: مسئولان تورم را با انجام بازرسی میدانی و راهکارهایی که در این باره وجود دارد کنترل و  مسئله گران‌فروشی و تورم را  با تدابیر صحیح مهار کنند.

وی با سفارش به تقوای الهی و اطلاعت از دستورات پرودگار  و پرهیز از گناهان و دوری از زشتی‌ها و معاصی، افزود: امام علی النقی (ع )در فرازی از سخنان خود فرموده کسی که از  خدا و  از مخالفت دستورات الهی بترسد در سایه تقوا هیبت و جلالی خواهد یافت که همه مخلوقات خدا از هیبت و جلالت او بترسند و هیبت او همه را فرا بگیرد و کسی که خدا را اطلاعت کند همه مخلوقات خدا  او را اطاعت خواهند کرد و در اثر تقوا اولیای خدا، تصرف بر موجودات خدا می‌کنند و از خشم مخلوقات خدا باکی ندارند.

فاضلیان با اشاره به اهانت و جسارت‌های هفته‌های اخیر به  قرآن کریم، گفت: قرآن کریم کتابی است که لفظ و معنای  آن از طرف خداست و به نقل از پیامبر اکرم  از طرف خداوند ۱۰۴ کتاب آسمانی بر پیامبران نازل شده که ۱۰۰ کتاب صحف و چهار کتاب شامل تورات، انجیل، زبور و قرآن کریم است و قرآن کریم تحریف و نسخ نشده و تنها کتاب آسمانی مختص به قرآن است.

امام جمعه موقت همدان تصریح کرد:تمام کتاب‌های آسمانی برای ما ارزشمندند، کدام مسلمان به تورات و انجیل اهانت و توهین کرده است؟ چرا نامردان جنایتکار به خود اجازه می‌دهند به  کتاب مقدس آسمانی قرآن کریم که در دنیا بیش از دو میلیارد نفر  پیرو و دوستدار و طرفدار دارد توهین کنند؟

فاضلیان ادامه داد: دشمنان می‌گویند آزادی بیان اما دروغ می‌گویند. قرآن سوزاندن آزادی جسارت، آزادی خیانت و جنایت شرارت است، آزادی بیان نیست.

امام جمعه موقت همدان یادآور شد: دشمنان و معاندان انقلاب در این چند ماه اخیر همه توطئه‌ها را با جنگ ترکیبی و جمع شدن در زیر یک خیمه به نام احزاب از آشوب‌های خیابانی و شهری، محاصره اقتصادی و نظامی و ترور در حرم شاهچراغ را راه انداختند و نتیجه و سودی نبردند، اکنون به قرآن جسارت می‌کنند که ما این خیانت، شرارت و اهانت به کتاب مقدس قرآن را با همه مسلمانان جهان محکوم می‌کنیم.

فاضلیان گفت: ما نمازگزاران استان همدان همراه با نماز جمعه سراسر کشور و همگام با کشورهای اسلامی مختلف دنیا می‌خواهیم جنایتکاران اهانت به  کتاب مقدس قرآن کریم به سزای جنایتشان به آتش کشیده شوند .

وی در ادامه با بیان اینکه امام علی (ع) فرمودند اگر تمام دنیا را به من بدهند که از دهان مورچه یک پوست جو را بیرون بکشم هرگز چنین کاری را انجام نخواهد داد چرا که ظلم بزرگی است، خاطر نشان کرد: پهلوی  ۳۸۴ چمدان مملو از نقره و الماس و برلیان که حق بیت‌المال بود را از کشور با خود برد و خود نیز به جهنم واصل شد.

فاضلیان در ادامه با اشاره به دهه مبارک فجر و اعیاد مختلف در این ایام از جمله ولادت امام علی، تصریح کرد: در این ایام هر کس به هر اندازه‌ای که می‌تواند فضای جامعه را با فضاسازی شهری، روستایی، بازاری، خیابانی و محلی و اداری شاد کند.

وی با اشاره به اینکه فضاسازی در این ایام از نقش موثری در پاسخ به جنایتکارانی است که به قرآن اهانت کردند، یادآورشد: چراغانی شهر  و ارائه خدمات مختلف دولتی به مردم از جمله تخفیفات و  بخشش عوارض شهرداری، ارائه خدمات رایگان پزشکی،توزیع  نان رایگان ... از جمله مواردی است که در ایام دهه فجر و اعیاد این دهه اقدامات خوبی می‌تواند باشد.

فاضلیان با تاکید بر اینکه در دهه فجر غیر از اینکه مردم شیرینی دهه فجر را می‌خوردند باید مسئولان کاری کنند تا جایی که ممکن است شیرینی انقلاب را  نیز بچشند و ببیند و در کام آنان بنشیند، اظهار کرد: مردم و دولت هر چه می‌توانند دهه فجر را بزرگ و گرامی بدارند.

مدیریت و صرفه‌جویی در  مصرف انرژی از دیگر مواردی بود که امام‌جمعه موقت همدان نسبت به آن تاکید کرد و گفت: صرفه‌جویی دستور قرآن است و کاری به بحران ندارد و در آن شرایط باید اسراف را حذف کرد.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر