کد خبر: 148363
A
یک نماینده مجلس در گفت‌وگو با دیده‌بان ایران؛

سخنگوی کمیسیون فرهنگی: افزایش بودجه صدا و سیما متناسب با بودجه عمومی بوده/ هزینه‌کرد در فرهنگ، سرمایه‌گذاری برای آینده است

احمد راستینه؛ سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به دیده‌بان ایران گفت: در حال حاضر یک پروپاگاندایی به راه افتاده است که گویا بودجه صدا و سیما افزایش یافته و بودجه سایر نهادها کاهش یافته است درحالیکه چنین چیزی صحت ندارد و این یک دروغ بزرگ است.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی: افزایش بودجه صدا و سیما متناسب با بودجه عمومی بوده/ هزینه‌کرد در فرهنگ، سرمایه‌گذاری برای آینده است

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ با سقف کلی ۵۲۶۱ هزار میلیارد تومان در دولت سیزدهم بسته شده که نسبت به سال جاری حدود ۱۵۰۲ هزار میلیارد تومان و معادل ۴۰ درصد افزایش دارد. در همین راستا بودجه‌ی اختصاص داده شده به سازمان صدا و سیما قابل مشاهده است که مبلغ ۷.۹۳۸.۰۲۰.۴۰۰.۰۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.این مبلغ درحالی به سازمان صدا و سیما اختصاص داده شده که در بودجه سال ۱۴۰۱ بودجه ابتدایی، ۵ هزار و ۲۸۹ میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود همچنین در سال ۱۴۰۰ نیز سهم سازمان صداوسیما برای تولید برنامه‌های صوتی و تصویری از بودجه پیشنهادی، معادل ۲ هزار و ۶۱۹ میلیارد تومان بود. رقمِ حدودی هشت هزار میلیاردی برای سازمان صداوسیما در لایحه بودجه ۱۴۰۲ نشان می‌دهد که سهمِ این سازمان به مراتب و در مقایسه با دوسال گذشته، افزایش داشته است.

احمد راستینه؛ سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با دیده‌بان ایران در این رابطه با تاکید بر اینکه بودجه صداوسیما برای سال ۱۴۰۲ افزایش نیافته است گفت: رشد بودجه فرهنگی ما، متناسب با رشد بودجه عمومی دولت بوده است و این رقم پاسخ نیاز فرهنگی کشور، چه صداوسیما و چه نهادهای فرهنگی نیست.

1394060109060641259380210

وی عنوان کرد: در حال حاضر یک پروپاگاندایی به راه افتاده است که گویا بودجه صدا و سیما افزایش یافته و بودجه سایر نهادها کاهش یافته است درحالیکه چنین چیزی صحت ندارد و این یک دروغ بزرگ است. 

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متناسب با رشد بودجه عمومی دولت که ۴۲درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش داشته است، اعتبارات حوزه‌ فرهنگی نیز به همین اندازه رشد داشته که شامل رشد هزینه‌های قطعی دولت مانند دستمزدها و هزینه‌های جاری است اما واقعا اتفاقی در حوزه افزایش اعتبارات فرهنگی نیفتاده است و باید تجدیدنظری صورت گیرد.

راستینه در پایان گفت: باید نگاه‌ متفاوتی نسبت به فرهنگ داشته باشیم زیرا هزینه کرد در فرهنگ، هزینه محسوب نمیشود بلکه سرمایه‌گذاری برای آینده است.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر