کد خبر: 149953
A

کارزار «درخواست رجیستری آیفون ۱۴ و گوشی‌های بالای ۶۰۰ یا ۷۰۰ دلار» راه افتاد+ لینک امضا

وزارت صمت تکلیف رجیستری گوشی‌هایی که قبلا توسط مسافران به صورت قانونی وارد شده هم را مشخص نمی‌کند. بدین منظور کارزار «درخواست ریجستری آیفون ۱۴ و گوشی‌های بالای ۶۰۰ یا ۷۰۰ دلار» از بهمن ماه در پلتفرم کارزار توسط جمعی از مردم ایجاد شده است که تاکنون بیش از دو هزار نفر آن را امضا کرده‌اند.

کارزار «درخواست رجیستری آیفون ۱۴ و گوشی‌های بالای ۶۰۰ یا ۷۰۰ دلار» راه افتاد+ لینک امضا

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ با بخشنامه‌ای که هفته گذشته گمرک ایران منتشر کرد، واردات تجاری آیفون ۱۴ که سابق بر این ممنوع بود، حال دیگر واردات مسافری و پستی این کالا نیز ممنوع شده است. در متن بخشنامه ممنوعیت ورود تلفن همراه با نشان تجاری اپل ۱۴ به صورت همراه مسافر و پستی خطاب به گمرکات سراسر کشور آمده است: «با عنایت به مفاد نامه شماره ۱۱۲۷۸۰۹۰ مورخ ۱۴۰۱/۱۱/۱۹ سازمان توسعه تجارت و نامه شماره ۳۴۲۸ مورخ ۱۴۰۱/۱۱/۱۲ سازمان مزبور بدین وسیله اعلام می‌دارد، از تاریخ ۱۴۰۱/۱۲/۱ گوشی تلفن همراه با نشان تجاری APPLE مدل ۱۴ و کلیه مدل‌های بعد از آن، جزء لیست کالاهای مجاز همراه مسافر و پستی ورودی به کشور نمی‌باشد.»

در این میان اما وزارت صمت تکلیف رجیستری گوشی‌هایی که قبلا توسط مسافران به صورت قانونی وارد شده هم را مشخص نمی‌کند. بدین منظور کارزار «درخواست رجیستری آیفون ۱۴ و گوشی‌های بالای ۶۰۰ یا ۷۰۰ دلار» از بهمن ماه در پلتفرم کارزار توسط جمعی از مردم ایجاد شده است که تاکنون بیش از دو هزار نفر آن را امضا کرده‌اند.

در متن این کارزار آمده است: «احتراما به اطلاع می‌رساند چندین هزار نفر در کشور منتظر خرید آخرین مدل گوشی آیفون می‌باشند و یا خرید را انجام داده‌اند که این کار حق طبیعی آنهاست. با توجه به اینکه آخرین مدل گوشی سامسونگ با قیمتی بالاتر از آیفون سری ۱۴ رجیستر شده است، ما امضاکنندگان این کارزار از شما درخواست داریم نسبت به ریجستری و قانع‌سازی افکار عمومی نسبت به این موضوع اقدامات لازم را به انجام رسانید.»

کارزار « درخواست ریجستری آیفون ۱۴ و گوشی‌های بالای ۶۰۰ یا ۷۰۰ دلار » از بهمن ماه سال جاری آغاز و تا۲۳ اسفند ۱۴۰۱ ادامه دارد. تا لحظه انتشار این خبر بیش از پنج هزار نفر آن را امضا کرده‌اند. این کارزار در آدرس اینترنتی (اینجا)  در سایت کارزار در حال جمع‌آوری امضا است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر