کد خبر: 150288
A

کاهش ۱۵۰ هزار تومانی قیمت گوشت در حد وعده ماند!

در حالی قیمت گوشت در بازار با قیمت‌هایی بالای ۳۰۰ هزار تومان دیده می‌شود که هنوز وعده ارزانی ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومانی قیمت اتفاق نیفتاده است.

 کاهش ۱۵۰ هزار تومانی قیمت گوشت در حد وعده ماند!

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ چند وقتی است قیمت گوشت قرمز افزایش یافته است و گزارش‌های رسمی دولت نیز افزایش بیش از ۷۰ درصدی قیمت گوشت در طول یک‌سال گذشته را تایید می‌کند.

این در شرایطی است که هنوز وعده ارزانی ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومانی در بازار اثرگذار نبوده و سیاست واردات و عرضه سراسری گوشت، نتوانسته قیمت گوشت در بازار را مهار کند.

آن‌طور که در گزارش‌ها دیده می‌شود، در حال حاضر هر کیلو شقه گوسفندی ۳۳۰ تا ۳۷۵ هزار تومان، سردست ۳۳۰ تا ۳۸۵ هزار تومان، ران گوسفندی ۳۷۰ تا ۴۳۵ هزار تومان، گردن ۳۳۰ هزار تومان و ران گوساله ۳۰۰ تا ۳۳۵ هزار تومان است.

این در حالی است که در میادین میوه‌وتره‌بار هر کیلو شقه گوسفندی کامل با قیمت ۲۳۲ هزار تومان، هر کیلو گوشت گوساله داخلی با قیمت ۲۱۵ تا ۲۲۵ هزار تومان و گوشت وارداتی نیز زیر قیمت‌های مذکور عرضه می‌شود.

فروش گوشت لوکس ممنوع شد

در این میان، در بازار در کنار این قیمت‌ها، قیمت گوشت با نرخ‌های عجیب و غریب و نجومی هم دیده می‌شود که اغلب مربوط به گوشت‌های بسته‌بندی است؛ این در حالی است که هفته گذشته عرضه گوشت‌ لخم با بسته‌بندی خاص ممنوع شده بود.

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی در ابن خصوص گفته بود: بسته ۵۰۹ هزار تومانی گوشت که خیلی جنجال کرد، بدون چربی و استخوان بود و بر اساس لاشه ۲۹۵ هزار تومان قیمت خورده بود.

وی عنوان کرده بود: سهم این گوشت از ۴۰۰ تن مصرف تهران تنها ۹۷ کیلوگرم بود که از انجمن بسته‌بندی خواسته‌ایم تا اطلاع ثانوی گوشت لوکس و لخم به بازار عرضه نکنند و تنها گوشت بر اساس عرف بازار عرضه شود.

امرالهی متذکر شده بود: عناصری که از گرانفروشی گوشت نفع می‌برند به این موضوع ورود کردند و جو رسانه‌ای کشور را ملتهب ساختند.

قیمت جدید گوشت قرمز اعلام شد/ کاهش ۱۵۰ هزار تومانی قیمت گوشت در حد وعده ماند؟

عرضه روزانه ۲۵۰ تن گوشت قرمز در تهران

در این شرایط و با وجود این‌که هنوز بازار به سیاست اجرایی دولت برای کاهش قیمت گوشت واکنش نشان نداده، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران از توزیع ۴هزار و ۵۰۰تن گوشت قرمز منجمد در سطح فروشگاه های زنجیره‌ای و میادین میوه و تره بار و اصناف خبر داده است.

جبرئیل برادری گفته است: با توجه به نزدیکی به ایام پایانی سال و جهت رفاه حال شهروندان به منظور تنظیم بازار محصولات پروتئینی، علاوه بر توزیع گوشت قرمز منجمد، توزیع مرغ منجمد نیز با قیمت مصوب هر کیلوگرم ۴۵ هزار تومان برای مباشرین و ۵۰ هزار تومان برای مصرف کننده آغاز شده است.

برادری تاکید کرده است: روزانه ۲۰۰ تا ۲۵۰ تن گوشت قرمز منجمد در تهران به فروش می‌رسد که علاوه بر آن گوشت گرم نیز در حال عرضه است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران تصریح کرده است: ۱۵۰ تن گوشت گرم گوسفند و ۱۶۲ تن گوشت گرم گوساله از محل واردات تاکنون عرضه شده است.

جزییات عرضه گوشت منجمد بسته‌بندی

در این میان، دبیر انجمن صنعت بسته‌بندی گوشت و مواد پروتئینی کشور با اشاره به عرضه گوشت منجمد بسته‌بندی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای میادین میوه‌و تره‌بار گفته است که این گوشت‌ها داخلی و با کیفیت بوده و در شرایط استاندارد منجمد شده‌ است.

مسعود رسولی توضیح داده است: نیمه اول سال که در چراگاه‌ها علوفه بسیار و دام نیز زیاد بود دولت از دامدارها با قیمت خوبی دام خریداری، ‌کشتار و لاشه آن را نیز منجمد کرد. در حال حاضر با توجه به افزایش قیمت و کمبود دام، دولت این گوشت‌های منجمد را به شرکت‌های بسته‌بندی داده و آنها نیز این گوشت‌ها را قطعه بندی، بسته‌بندی و روانه بازار می‌کنند.

وی متذکر شده است: قیمت هر کیلو ران گوسفندی منجمد بسته بندی ۱۷۳ هزار تومان، ران گوساله منجمد بسته‌بندی ۱۷۳ هزار تومان، سردست گوساله منجمد بسته‌بندی ۱۶۸ هزار تومان، گردن گوسفندی منجمد ۱۵۳ هزار تومان و راسته گوسفندی نیز ۱۵۸ هزار تومان است که در فروشگاه‌های زنجیره و غرف میادین این محصول توزیع می‌شود.

منبع:خبرآنلاین

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر