کد خبر: 150719
A

آخرین نرخ انواع خودرو در بازار +جدول قیمت/ کوییک دنده ای R و شاهین سایپا ۶۰ و ۹۰ میلیون و تارا، دنا و رانا پارانوما در در یک هفته ۱۳۰ میلیون گران شد

تارا دنده ای، دنا اتوماتیک توربوپلاس و رانا پارانوما پلاس، سه محصول ایران خودرو و کوییک دنده ای R و شاهین سایپا در یک هفته افزایش قیمت چشمگیر پیدا کردند

آخرین نرخ انواع خودرو در بازار +جدول قیمت/ کوییک دنده ای R و شاهین سایپا  ۶۰ و ۹۰ میلیون و تارا، دنا و رانا پارانوما در در یک هفته ۱۳۰ میلیون گران شد

به گزارش سایت دیده بان ایران،قیمت خودروهای داخلی در هفته دوم اسفندماه با افزایش چشم گیری مواجه شد. با اینکه دلار از اوسط هفته وارد فاز ریزشی شد اما تاثیر چندانی بر بازار خودرو نگذاشت، به طوری که تنها توانست نمودار قیمت تعداد محدودی از خودروها را ثابت نگه‌دارد.

تارا دنده ای، دنا اتوماتیک توربوپلاس و رانا پارانوما پلاس، سه محصول ایران خودرو بودند که تنها طی یک هفته ۱۳۰ میلیون افزایش را به ثبت رسانند. کمترین افزایش قیمت هم مربوط به ۲۰۶ تیپ ۵ است که ۶۰ میلیون تومان رشد را به ثبت رسانده است. کوییک دنده ای R و شاهین سایپا هم به ترتیب در مدت گفته شده ۶۰ و ۹۰ میلیون گران شدند.

با اینکه مسئولان وعده عرضه ۵۰۰ هزار خودروی داخلی بدون قرعه کشی را دادند و ثبت نام خودروهای وارداتی هم درحال انجام است، با این حال طبق گفته کارشناسان بعید است وضعیت بازار شب عید خودرو آرام شود. همچنین کارشناسان بازار خودرو می گویند که اگر عرضه خودرو به بازار افزایش پیدا کند، قیمت خودرو کاهشی نخواهد شد و تنها سرمایه‌های سرگردان را روانه بازار می‌شود. طبق گفته آنها برای متعادل شدن بازار خودرو تحقق همزمان افزایش عرضه و ثبات بازار ارز شرط است.

در ادامه قیمت روز محصولات ایران خودرو و سایپا و تغییرات آنها نسبت به روز و پنجشنبه هفته گذشته (۴ الی ۱۲ اسفندماه ۱۴۰۱) را می‌خوانید:

قیمت محصولات ایران خودرو

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ به ۶۱۰میلیون رسیده است. این خودرو نسبت به هفته گذشته ۹۰ میلیون گران شده است. قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۵ به ۶۵۰ میلیون رسید که نسبت به هفته گذشته ۶۰میلیون گران است. قیمت پژو ۲۰۷ دستی پانوراما ۸۴۰ میلیونی شد. این خودرو هفته گذشته ۱۰۰میلیون ارزان تر بود.

قیمت سمند EF۷ حوالی ۵۶۰ میلیون تومان است. این مدل سمند طی یک هفته ۶۵ میلیون گران شده است.

قیمت تارا دنده ای حوالی ۷۹۰ میلیون تومان شده است. تارا طی هفته گذشته ۱۳۰میلیون ارزان تر بود. قیمت دنا اتوماتیک توربو پلاس نسبت به هفته گذشته ۱۳۰میلیون گران شده است. قیمت رانا پانوراما پلاس به ۶۶۰ میلیون تومان رسید با این حال رانا هم طی یک هفته افزایش ۱۳۰میلیونی را به ثبت رسانده است.

قیمت سمند سورن پلاس بنزینی هم ۶۳۰ میلیونی شده است. قیمت وانت آریسان هم به ۴۳۰ میلیون تومان رسیده است.

قیمت محصولات سایپا

قیمت پراید ۱۵۱ پلاس به ۳۱۵ میلیون تومان رسید. این خودرو هفته گذشته ۴۵ میلیون ارزان تر بود. قیمت پراید ۱۵۱ SE حوالی ۳۱۰ میلیون تومان شد. طبق بررسی نمودار تغییر قیمت ها این خودرو هفته گذشته ۴۵ میلیون ارزان تر بود. قیمت تیبا صندوق دار SX بنزینی ۳۸۰ میلیون است که به معنای ثبات است. گفتنی است این خودرو طی یک هفته گذشته ۶۵میلیون گران شده است.

قیمت تیبا هاچ بک پلاس هم به ۳۸۵ میلیون رسیده است. قیمت ساینا S دنده ای‌ حوالی ۴۰۰میلیون تومان شده است. این خودرو هفته گذشته ۶۰میلیون ارزان تر بود. قیمت کوییک دنده ای R حوالی ۴۰۰میلیون رسید. کوییک طی یک هفته ۶۰میلیون افزایش را به ثبت رسانده است.

قیمت کوییک دنده ای S هم۴۱۰ میلیونی ماند. قیمت کوییک R پلاس اتوماتیک هم به ۵۰۰ میلیون تومان رسید. قیمت شاهین سایپا ۶۸۰ میلیون است که نسبت به هفته گذشته ۹۰میلیون افزایش را به ثبت رسانده است.

کوییک نیم میلیاردی شد

گزارش‌ها از بازار خودرو حاکی از آن است که پراید در روز پایانی هفته دوم اسفندماه بدون تغییر قیمت به فروش رفت. به این ترتیب، پراید ۱۱۱ در بازار ۳۲۰ میلیون تومان، پراید ۱۳۱ در حدود ۳۱۰ میلیون تومان و پراید ۱۵۱ به قیمت ۳۱۰ میلیون تومان به فروش رفت.

در همین حال، پژو۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما مدل ۱۴۰۱ در بازار ۶۵۵ میلیون تومان، پژو۲۰۶ تیپ مدل ۱۴۰۱ در حدود ۶۱۰ میلیون تومان، پژو۲۰۷ دنده‌ای مدل ۱۴۰۱ حدود ۷۵۰ میلیون تومان و پژو ۲۰۷ اتوماتیک TU۵P مدل ۱۴۰۱ حدود یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرد. پژو ۴۰۵ SLX مدل ۱۴۰۰ نیز در بازار به قیمت ۵۷۰ میلیون تومان و پژو پارس اتوماتیک مدل ۱۳۹۹ به قیمت ۶۹۰ میلیون تومان فروخته شد.

بنا به این گزارش، تارا اتوماتیک مدل ۱۴۰۱ در بازار خودرو به قیمت یک میلیارد تومان و تارا دنده‌ای مدل ۱۴۰۱ به قیمت ۷۹۰ میلیون تومان رسید.

در این میان، تیبا صندوق دار SX بنزینی مدل ۱۴۰۱ در بازار خودرو به قیمت ۳۸۰ میلیون تومان و تیبا هاچ‌بک EX مدل ۱۴۰۱ به قیمت ۳۹۰ میلیون تومان فروخته شد. دناپلاس اتوماتیک توربو مدل ۱۴۰۱ هم ۹۳۰ میلیون تومان و دنا معمولی مدل ۱۴۰۱ حدود ۷۲۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرد.

گزارش‌ها از روند بازار خودرو حاکی از آن است که راناپلاس مدل ۱۴۰۱ به قیمت ۶۰۰ میلیون تومان و راناپلاس پانوراما مدل ۱۴۰۱ حدود ۶۶۰ میلیون تومان به فروش رفت.

قیمت سمند EF۷ هم دیروز در بازار خودرو ۵۶۰ میلیون تومان قیمت خورد. قیمت سمند سورن پلاس بنزینی هم ۶۳۰ میلیونی شد. قیمت ساینا S دنده‌ای‌ نیز به ۴۰۰میلیون تومان و کوییک دنده ای R نیز ۴۰۰میلیون رسید. قیمت کوییک R پلاس اتوماتیک نیز در بازار به ۵۰۰ میلیون تومان رسید.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر