کد خبر: 15299
A

نوبخت خطاب به نمایندگان: بگویید کدام بند بودجه جاری را حذف کنم، با کمال میل آن رابه عمرانی اضافه می‌کنیم

سخنگوی دولت گفت که میزان رشد بودجه جاری از سال 92 که دولت مستقر شد تا گزارشی که اکنون نمایندگان برای بررسی در دست دارند، رشد 59درصدی داشته و میزان رشد اعتبارات عمرانی رشد 67درصدی داشته است.

نوبخت خطاب به نمایندگان: بگویید کدام بند بودجه جاری را حذف کنم، با کمال میل آن رابه عمرانی اضافه می‌کنیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، در جلسه علنی امروز مجلس، محمد باقر نوبخت به نمایندگی از دولت درباره بودجه سخن گفت. او البته سخنش را با موضوع استیضاح وزیر راه و شهرسازی شروع کرد و گفت:‌ قبل از اظهار نظر درباره گزارش کمیسیون تلفیق، پیرو تقدیر و تشکر رئیس جمهور در جلسه هیات وزیران از نمایندگان محترم و فهیم مردم در مجلس، من هم قدردانی داشته باشم. تصمیم سنجیده، واقع بینانه و متناسب با مطالبات مردم در رای اعتماد مجدد به دکتر آخوندی انجام شد و بر من فرض است این سپاسگزاری را بار دیگر اعلام کنم.

سخنگوی دولت سپس درباره بودجه سال آینده کل کشور با تاکید بر اینکه این لایحه آخرین لایحه بودجه در دولت یازدهم است، به چند سوالی که ازسوی نمایندگان موافق و مخالف مطرح شد، پاسخ داد. نوبخت گفت:با توجه به برخی ارقامی که اشاره کردند، به نظرم رسید لازم است اطلاع رسانی اعداد دقیق و درست از تریبون مجلس است.

وی ادامه داد: سوالی که با آن آغاز می کنم که گفته می شود طی سال های 1392 تا بودجه ای که الان در اختیار شما برای سال 1396 است، بودجه خیلی زیاد شده است؟ آیا واقعا همینطور است؟ چقدر بودجه منبسط شده است؟ نکته دیگر این بود که هزینه های جاری طی سال های گذشته، رشد بیشتری از اعتبارات عمرانی بود. همینطور است؟

رئیس سازمان برنامه و بودجه توضیح داد: در سال 1392 که در شهریور ماه دولت مستقر شد، بودجه عمومی و منابع 210 هزار و 400میلیارد تومان بود. در سال جاری به 294هزار میلیارد تومان افزایش یافته است یعنی 40 درصد. و این مرهون لطف شماست وگرنه لایحه دولت سقفش 25هزار میلیارد تومان کمتر از مصوب شماست. آن دوستان محترمی که گفتند بودجه خیلی زیاد شد، این خیلی یعنی 40درصد و اگر تورم متوسط 10 درصد را درنظر بگیریم بودجه نه تنها انسباطی نبود بلکه کمی هم انقباضی بود.

نوبخت ادامه داد: ممکن است بگویید بودجه جاری اضافه شد. در سال 92، بودجه جاری 120هزار میلیارد تومان بود و در سال 95 مجلس این رقم را به 190هزار میلیارد تومان افزایش داد یعنی 59 درصد. اما اعتبارات سرمایه ای، یعنی اعتبارات عمرانی در سال 92، 22هزار و 200میلیارد تومان بود و در سال جاری به 37هزار میلارد تومان رسیده یعنی 67 درصد رشد داشته است.

وی اظهار کرد: ممکن است سوال شود چرا بودجه جاری کمتر نشد تا به عمرانی اضافه کنیم. من از شما می خواهم به من کمک کنید و بگویید کدام یک از بندهای جاری را حذف کنیم که با کمال میل حذف کنم.ا

این خبر درحال تکمیل است...

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر