کد خبر: 16622
A

انتقاد نوبخت از گزارش‌های اغواگرایانه و ناشیانه رسانه ملی علیه دولت/ چرا فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء درباره اقتصادمقاومتی گزارش می‌دهد؟

سخنگوی دولت یازدهم گفت: ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کارهای فراوانی انجام داده و گزارشش را هم حتما ارائه خواهد کرد.

انتقاد نوبخت از گزارش‌های اغواگرایانه و ناشیانه رسانه ملی علیه دولت/ چرا فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء درباره اقتصادمقاومتی گزارش می‌دهد؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ محمد باقر نوبخت درباره انتقادات به عملکرد دولت از طریق تریبون های عمومی همچون نمازجمعه، صداوسیما و اخیرا تریبون ریاست مجلس خبرگان رهبری، گفت: واقعا دولت آنقدر کارهای ناتمام دارد و در حال پیگیری آنهاست که حاضر نیست وارد این حاشیه سازی شود.

وی با اشاره به گزارش های غیرمنصفانه و اغواگرایانه بعضی از شبکه های رسانه ملی افزود: مطلع شدم دیشب 20:30 با یک روش بسیار ناشیانه، اغواگرایانه و حتی قابل تعقیب از نظر قضایی به بررسی رشد 7.2 درصدی حاصله در 9 ماه اول سال پرداخت.

معاون رئیس جمهور یادآور شد: رشد 7.2درصدی به این معنی است که مجموعه کل دستگاه های کشور که در بخش صنعت، کشاورزی و خدمات در حال فعالیت هستند اینها مجموع ارزش فعالیت های امسال شان 7.2 درصد نسبت به سال گذشته رشد کرده است اما به این معنی نیست که اگر مثلا زارعانی که سال گذشته گندم کاشتند و حالا میزان برداشت گندم امسال شان 7 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشت یا واحدهای صنعتی مشغول تولیدشان نسبت به سال گذشته 7 درصد بیشتر رشد داشت به این معنا نیست که همه مردم باید این را بر سر سفره های خود احساس کنند.

وی افزود: از تریبون رسانه ملی استفاده کردند و از افراد پرسیدند رشد 7 درصدی در زندگی شما چه اثری داشت؟ خوب مثلا یک گندم کاری که امسال به خاطر وضعیت نزولات جوی 7 درصد بیشتر برداشت محصول کرد لزومی است که حتما در زندگی من هم 7 درصد رشد بیشتری اتفاق بیفتد. اینها نوعی القاء شبهه است. مردم زیرک و فهیم هستند و متوجه می شوند همه این ابزارها در راستای مخدوش کردن خدمات دولت است و پاسخ شان را هم خواهند گرفت.

سخنگوی دولت یازدهم در پاسخ به این سئوال که آیا انتقادهای دولت را به رئیس صدا و سیما درباره تهیه گزارش های جهت دار رسانه ملی منعکس کردید؟ اظهار کرد: بله به ایشان منعکس شد.

نوبخت درباره انتقادهای دیروز آیت الله جنتی رئیس مجلس خبرگان به عملکرد دولت یازدهم تأکید کرد: اقتصاد مقاومتی زیر نظر یک ستاد فرماندهی است و مرتب روزهای دوشنبه جلسه دارد. اگر کسی می خواهد متوجه نتیجه فعالیت ها در حوزه اقتصاد مقاومتی شود باید از نماینده ستاد اقتصاد مقاومتی برای طرح گزارش دعوت کند نه فرماندهی قرارگاه خاتم الانبیا به آن جلسه دعوت شود، این نشان می دهد شاید نمی خواهند مطلع شوند که چه اتفاقی در حوزه اقتصاد مقاومتی افتاده است.

وی ادامه داد: مثل این می ماند که اگر مجلس خبرگان رهبری اطلاعاتی می خواهم بروم از سخنگوی مجلس شورای اسلامی دعوت کنم که درباره عملکرد مجلس خبرگان رهبری توضیح دهد. مشخص است شاید سخنگوی مجلس شورای اسلامی مطلع نباشد و بعد هم فکر کنیم اتفاقی نیفتاده و کاری در مجلس خبرگان رهبری صورت نگرفته است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کارهای فراوانی انجام داده و گزارشش را هم حتما ارائه خواهد کرد. انشاءالله اینها همه سهوی است و مشکل مهمی نیست.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر