کد خبر: 16736
A
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

برخورداری 750 شهر ایران از نسل چهارم تلفن همراه تا پایان دولت یازدهم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: 750 شهر ایران تا پایان فعالیت دولت یازدهم به نسل چهارم تلفن همراه (سرعت بالای اینترنت) مجهز خواهند شد.

برخورداری 750 شهر ایران از نسل چهارم تلفن همراه تا پایان دولت یازدهم

دیده بان ایران - محمود واعظی روز پنجشنبه در نشست شورای اداری شهرستان رشتخوار افزود: هم اکنون 800 شهر کشور به نسل سوم تلفن همراه و 400 شهر کشور به نسل چهارم تلفن همراه مجهز شده اند. 
وی اظهار کرد: تا پایان دولت یازدهم تمام شهر های ایران به نسل سوم تلفن همراه مجهز خواهند شد. 
وی گفت: با اقدامات انجام شده، هم اکنون 25 هزار روستای کشور از خدمات اینترنت برخوردارند. 
واعظی افزود: 90 درصد روستاهای بیش از 20 خانوار کشور از اینترنت برخوردارند که تا پایان دولت یازدهم تمام روستاهای بیش از 20 خانوار کشور از اینترنت برخوردار خواهند شد. 
وی با اشاره به بهره برداری شبکه ملی اطلاعات در کشور اظهار کرد: در آینده نزدیک مردم کشور از خدمات دولت الکترونیک برخوردار خواهند شد. 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین با اشاره به توسعه فضاهای مجازی گفت: تلاش می شود این فضا در خدمت توسعه و اشتغال قرار گیرد. 
وی مهمترین دغدغه امروز دولت را بیکاری و معیشت مردم دانست و افزود: دولت تلاش می کند توسعه اقتصادی و رونق در کشور ایجاد شود. 
وی خاطر نشان کرد: با رفع تحریم ها تراز تجاری مثبت شده و فضا برای بنگاههای صادرات گشایش یافته است، به طوریکه هم اکنون صادرات نفت به میزان قبل از تحریمها برگشته و تورم 40 درصدی تک رقمی شده و شاخص رشد کشاورزی و صنعت مثبت گردیده است. 
واعظی گفت: امسال بیش از 700 هزار شغل در کشور ایجاد شده و دولت بنا دارد این میزان را به یک میلیون شغل در سال افزایش دهد. 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در باره خدمات اینترنت در شهرستان رشتخوار نیز افزود: نسل سوم اینترنت در رشتخوار راه اندازی شده و شبکه انتقال در این شهرستان به 2 برابر و پهنای باند اینترنت به سه برابر افزایش یافته است. 
نماینده مردم رشتخوار و خواف نیز در این مراسم با قدردانی از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با حضور وزیر ارتباطات در استان خراسان رضوی 276پروژه مخابراتی با هزینه 715 میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است. 
محمود نگهبان با بیان اینکه اکثر روستاهای رشتخوار و خواف با مشکل در آنتن دهی مواجهند خواستار رفع این مشکل، برخورداری مردم شهرستان رشتخوار از اینترنت پر سرعت و همچنین رفع مشکل نیروهای قراردادی شرکت مخابرات در این منطقه شد. 
وی همچنین خواستار پوشش کامل تلفن ثابت برای 12 روستای رشتخوار شد و افزود: هنوز 6 روستای رشتخوار از نعمت تلفن ثابت برخوردار نشده اند. 

 

 

منبع» ایرنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر