کد خبر: 17339
A
نوبخت:

بهره برداری از سه هزار و 200 متر آزادراه رشت قزوین، تردد این محور را متحول می کند

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به زیربار ترافیک رفتن سه هزار و 200 متر از 11 کیلومتر باقیمانده آزادراه رشت - قزوین گفت: بهره برداری این بخش از باقیمانده آزادراه، تردد در این محور را متحول می کند.


بهره برداری از سه هزار و 200 متر آزادراه رشت قزوین، تردد این محور را متحول می کند

دیده بان ایران - محمدباقر نوبخت روز پنجشنبه در مراسم افتتاح رسمی سه هزار و 200 متر از 11 کیلومتر باقی مانده آزادراه رشت - قزوین، به دشواری های کار در این مسیر اشاره کرد و افزود: این پروژه، کار توسعه ای نبود که بتواند به فوریت به بهره برداری برسد، به همین جهت این کار امروز با مساعی زیاد به انجام رسیده است.
وی با اشاره به پیگیری های صورت گرفته درباره انجام این پروژه براساس زمانبندی های تعیین شده تصریح کرد: بعد از چندین بار برگزاری جلسات و پیگیری، مشاهده کردم که دست اندرکاران تلاش می کنند تا بتوانند امکان تردد ایمن و راحت را برای مهمانان نوروزی و مردم استان فراهم کنند.
نوبخت با قدردانی از همه دست اندرکاران این پروژه گفت: تسهیل در عبور و مرور مردم یک بخش از کار است و بعد باید ببینیم به چه ترتیب این پروژه می تواند در کنار تحول در تردد مردم، موجب رونق اقتصادی شهرهای این منطقه شود.
وی خاطرنشان کرد: یکی از اهداف ما این است که برای مهمانان و نیز مردم گیلان، تردد تسهیل شود اما اصل این است که توسعه اقتصادی منطقه را شاهد باشیم.
معاون رئیس جمهوری تصریح کرد: دولت و سازمان برنامه و بودجه با همه توان، از طرح هایی که زمینه ساز رونق اقتصادی منطقه شود، حمایت و پشتیبانی می کنند.
وی همچنین با قدردانی از مشاوران ، مجریان و دیگر دست اندرکاران اجرای این پروژه گفت: برای پاداش احسان این زحمات ظرف روزهای آینده با فوریت، اعتبارات تکمیلی با اولویت پرداخت به نیروی انسانی، به صورت نقدی پرداخت می شود.
نوبخت به پروژه راه آهن رشت - قزوین نیز اشاره و اضافه کرد: برای راه آهن نیز تصمیمات ویژه ای داشته ایم و همانطور که اعلام شد، در بهار سال آینده شاهد افتتاح آن خواهیم بود.
عملیات اجرایی ساخت آزادراه قزوین - رشت از سال 1383 آغاز و تا سال 1388 قسمت عمده آن تکمیل شد و از منتهی الیه آزادراه قزوین - زنجان تا امامزاده هاشم به طول 138 کیلومتر به بهره‌برداری رسید اما 11 کیلومتر از این مسیر آزادراهی بین رودبار و منجیل، باقی مانده بود که حجم بالای سرمایه‌گذاری در شرایط سخت اجرای کار موجب شد سرمایه‌گذار در این پروژه ورود نکند. 
شهرستان رودبار ، مدخل ورودی به گیلان از سمت جنوب استان محسوب شده و در 67 کیلومتری مرکز گیلان واقع است.

منبع: ایرنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر