کد خبر: 17349
A

تلاش برای ساخت کنکورد جدید تا سال ۲۰۲۳/اسطوره به آسمان بازمی‌گردد؟

محققان دانشگاه جرج میسون آمریکا اعلام کرده‌اند که فاصله کمی با تولید هواپیمای مافوق صوتی دارند که صدای آن در زمین گوش‌خراش نباشد.

تلاش برای ساخت کنکورد جدید تا سال ۲۰۲۳/اسطوره به آسمان بازمی‌گردد؟

 دیده بان ایران -  وقتی در دهه ۷۰ میلادی هواپیمای کنکورد پرواز خود را آغاز کرد می‌توانست فاصله بین لندن تا نیویورک را در کمتر از سه ساعت بپیماید اما با توجه به شکست دیوار صوتی و صدای مهیب آن در روی زمین از ماموریت کنار گذاشته شد.

حال محققان دانشگاه جرج میسون آمریکا اعلام کرده‌اند به طراحی کامل هواپیمای مافوق صوتی که آلودگی صوتی نداشته باشد بسیار نزدیک شده‌اند و نمونه کامل شده آن را تا سال ۲۰۲۳ رونمایی خواهند کرد.

ساموئل هاموند از اعضای تیم تحقیقاتی دانشگاه جرج میسون گفت: این هواپیما می‌تواند صنعت هواپیمایی را متحول کند و مطالعات ما نشان می‌دهد با فناوری‌های کاهش صدا ما قادر به ساخت این هواپیماها خواهیم بود.

وی افزود: با پیشرفت‌هایی که در زمینه صنعت هواپیمایی اتفاق افتاده است و با استفاده از رایانه‌های قدرتمندتر و قطعات سبک‌تر می‌توان هواپیماهای سریع‌تر و بهینه‌تری تولید کرد.

پیش ازاین ایرباس نیز اعلام کرده بود که برای ساخت یک هواپیمای مافوق صوت موسوم به AS۲ برنامه‌ریزی کرده است. ظرفیت این هواپیما ۱۲ نفر بوده و می‌تواند مسافت ۹۸۰۰ کیلومتری را با سرعت ۱۹۶۰ کیلومتر بر ساعت بپیماید.

 

 

منبع :  دیلی میل 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر