کد خبر: 17396
A

دیدار محمود واعظی و معاون اول رییس جمهوری آذربایجان/ تهران و باکو برگسترش همکاری ها تاکید کردند

محمود واعظی رئیس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان روز جمعه و در دومین روز سفر به جمهوری آذربادیجان با مهربان علی اوا معاون اول رییس جمهوری این کشور دیدار کرد.

دیدار محمود واعظی و معاون اول رییس جمهوری آذربایجان/ تهران و باکو برگسترش همکاری ها تاکید کردند

دیده بان ایران - محمود واعظی در این دیدار ضمن تبریک انتصاب مهربان علی اوا به سمت معاونت اول ریاست جمهوری آذربایجان از حمایت های وی در چند سال گذشته از توسعه روابط دو کشور تقدیر و اظهار امیدواری کرد که حمایت های معاون اول رییس جمهوری آذربایجان برای توسعه روابط فیمابین ادامه یابد. 
واعظی با اشاره به اشتراکات فرهنگی ، دینی و تاریخی دو کشور گسترش روابط سیاسی ، تجاری و اقتصادی و فرهنگی با جمهوری آذربایجان را از جمله اولویت های جمهوری اسلامی عنوان کرد. 
محمود واعظی افزود: جمهوری آذربایجان بعنوان یک کشور همسایه می تواند دروازه و پل ارتباطی ایران با کشورهای قفقاز در زمینه حمل و نقل باشد و ایران نیز متقابلا پل ارتباط جمهوری آذربایجان به خلیج فارس و آبهای آزاد باشد. 
وی به سطح روابط موجود و دیدار های متعدد روسای جمهوری ایران و جمهوری آذربایجان در سه سال اخیر و تبادل هیات های متعدد تجاری و تفاهمنامه مبادله شده میان دو کشور اشاره کرد و افزود: هدف های متعددی در زمینه های بهداشت ، صنعت ، کشاورزی ، امور فرهنگی وجود دارد و امکان همکاری میان دو کشور همسایه در این زمینه ها فرهم است. 
وی در ارتباط با همکاری فرهنگی گفت، لازم است، مسوولین فرهنگی دو کشور هماهنگی بیشتر در این خصوص داشته باشند و با توجه به ریشه های دو کشور در حوزه تمدن و فرهنگ ظرفیت های زیادی برای همکاری وجود دارد.
وی با اشاره به رشد 70 درصدی تجارت میان دو کشور بر لزوم حمایت بخش خصوصی توسط دو طرف تاکید کرد . 
محمود واعظی ظرفیت های ایران در حوزه بهداشت را خاطر نشان گرد و آمادگی کشورمان برای احداث بیمارستان ایرانیان در باکو برای ارایه خدمات پزشکی به مردم این کشور ربا اعلام کرد. 
مهربان علی اف نیز در این دیدار گفت ، جای خوشحالی است که روابط دو کشور بسیاری از حوزه ها را در بر می گیرد . 
وی با اشاره به این که روابط ایران و جمهوری آذربایجان بر ریشه های تاریخی استوار و پس از استقلال ملی جمهوری آذربایجان میان دو کشور اسناد زیادی امضا شده است، گفت، سفرهای متقابل روسای جمهوری آذربایجان و ایران نشانگر سطح بالای روابط دو کشور است. 
معاون اول رئیس جمهوری آذربایجان با اشاره به وجود ظرفیت های همکاری دو کشور در حوزه فرهنگی، آمادگی کشورش برای کمک به این همکاری را اعلام کرد . 
محمود واعظی وزیر ار تباطات و فن آوری اطلاعات کشورمان و رئیس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان روز گذشته ( پنج شنبه ) برای دیدار دو روزه و پیگیری اجرای توافقات حاصله میان دو کشور وارد باکو شد. 
وی در این سفر با الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان، شاهین مصطفی اف رئیس آذری کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ، کمال الدین حیدر اف وزیر حوادث غیر مترقبه و رامین قلی زاده وزیر ادرتباطات و فن آوری اطلاعات این کشور دیدار کرد. 

 

منبع: ایرنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر