کد خبر: 18254
A
معاون رئیس جمهوری:

اقتصاد مقاومتی کشور را در برابر تکانه های اقتصاد جهانی بیمه می کند

معاون رئیس جمهوری ورئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور گفت: اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی بر مبنای تولید و اشتغال، کشور را در برابر تکانه های اقتصاد جهانی بیمه می کند.

اقتصاد مقاومتی کشور را در برابر تکانه های اقتصاد جهانی بیمه می کند

دیده بان ایران - ایرنا: جمشید انصاری روز پنجشنبه در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان آذربایجان غربی در شهرستان تکاب با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری وموضوع شعارسال افزود:نامگذاری 2سال پیاپی براساس ضرورت اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری نشانه اهمیت سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی به منظور توسعه کشور و حرکت به سمت افق چشم انداز 20 ساله کشور است.
وی اظهار کرد: بر اساس تاکیدات رهبری برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت از سوی دولت برای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی تدوین شده که بر اساس آن باید بتوانیم در افق چشم انداز 20 ساله به توسعه پایدار دست یابیم.
انصاری بیان کرد:سال گذشته 200 طرح ملی دربرنامه های اقتصاد مقاومتی تعریف شد که 130 طرح در حال اجرا بوده و 70 طرح آن تکمیل شده است.
جانشین ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استان آذربایجان غربی افزود: بر این اساس در مجموع امسال نیز 130 طرح ملی در قالب برنامه های اقتصاد مقاومتی با جهت گیری افزایش تولید و ایجاد اشتغال در کشور اجرا خواهد شد که بیشتر این طرح ها با محوریت ایجاد اشتغالزایی در کشور اجرا می شود.
انصاری با اشاره به انتخاب تکاب به عنوان شهر هدف اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی بیان کرد: طرح های توسعه شهرستان تکاب از جمله بهسازی جاده ها در قالب طرح های اقتصاد مقاومتی امسال با سرعت و شتاب بیشتری پی گیری می شود.
وی گفت: باید از ظرفیت های شهرستان تکاب از جمله ظرفیت های گردشگری برای بهبود اوضاع اقتصادی شهرستان تکاب استفاده شود.
فرماندار تکاب نیز در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: بهبود راه های مواصلاتی از مهمترین نیاز های تکاب است که باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد. 
ایرج ثقفی افزود: از دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت تقاضای ویژه ای در خصوص راه اندازی و تکمیل فاز های 2 و 3 کارخانه تولید و استحصال طلای زرشوران داریم و امیدواریم در این زمینه اهتمام ویژه ای صورت بگیرد.
وی اظهار کرد: با راه اندازی و تکمیل فازهای 2 و3 کارخانه طلای زرشوران زمینه افزایش تولید و اشتغال و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در شهرستان تکاب فراهم می شود.
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور صبح امروز/ پنجشنبه/ با استقبال فرماندار و جمعی از مسئولان محلی وارد شهرستان تکاب شد.
به گزارش ایرنا، جمشید انصاری در ابتدای ورود به شهرستان تکاب با حضور در گلزار شهدای تکاب به مقام شامخ شهدا این شهرستان ادای احترام کرد.
در این سفر یک روزه معاون رئیس جمهوری و جانشین ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استان آذربایجان غربی در نخستین نشست تخصصی این ستاد در شهرستان تکاب حضور یافت و طرح های پیشنهادی اقتصاد مقاومتی از سوی دستگاه های اجرایی استان آذربایجان غربی برای اجرا در این شهرستان را مورد بررسی قرار گرفت.
بازدید از واحد های تولیدی و صنعتی شهرستان تکاب از دیگر برنامه های معاون رئیس جمهور در این سفر به شمار می رود.
دیدار با نخبگان و برگزیدگان شهرستان تکاب از دیگر برنامه های معاون رئیس جمهورری است که عصر امروز برگزار می شود.
شهرستان تکاب از سوی استاندار آذربایجان غربی به عنوان شهر هدف در اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی انتخاب شده است.
شهرستان تکاب با 78 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع است. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر