کد خبر: 18520
A
معاون وزیرکار اعلام کرد:

همکاری ایران وآلمان در انتقال تجربه تامین مالی بنگاه های کوچک

معاون توسعه کارآفرینی واشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:ایران در زمینه انتقال دانش و تجربه تامین مالی بنگاههای کوچک و متوسط با آلمان همکاری خواهد داشت.

 
همکاری ایران وآلمان در انتقال تجربه تامین مالی بنگاه های کوچک

دیده بان ایران - عیسی منصوری روز دوشنبه در نشست مشترک با خانم ایلانکا روله سرپرست بخش همکاری های بین المللی بنیاد بانک های پس انداز آلمان، تفاهمنامه همکاری با این بنیاد را امضا کرد و افزود:هدف از امضای تفاهمنامه یاد شده، کمک به توسعه و گسترش تامین مالی بنگاه های کوچک، متوسط از طریق نهادهای مالی ایران است .

وی اضافه کرد :تحکیم و تقویت روابط و مناسبات دوستانه و توسعه همکاری های دو جانیه و تبادل تجربیات مثبت در زمینه تامین مالی بنگاههای کوچک، متوسط ( SME ) بر اساس روابط مناسب بین معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار ور فاه اجتماعی و بنیاد بانک های پس انداز آلمان صورت می گیرد.

به گفته منصوری، تهران - برلین در قالب این پروژه همکاری خود را با برگزاری کارگاههای آموزشی، سمینار ها، آموزش مدیریت کارکنان بانکها ، موسسه های مالی ، ارایه مشاوره در زمینه رویه ها ، فرایندهای کسب و کار و مدیریت شبکه شغلی و نظام تامین مالی بنگاههای کوچک و متوسط ، توصیه سیاست های تامین مالی بنگاههای کوچک و متوسط در دستور کار قرار می دهند.

براساس این گزارش، منصوری در مراسم امضای این یادداشت تفاهم نامه ضمن ابراز خرسندی از امضای این تفاهم نامه تصریح کرد: برنامه های فراگیر و جدیدی از سال گذشته در حوزه اشتغال آغاز شده که امسال در چارچوب رویکرد تولید و اشتغال فرصت خوبی فراهم شده تا برنامه های آن در جلسات هیات دولت نیز به تصویب برسد.

وی گفت: یکی از مولفه های توسعه اشتغال ایجاد نظام مالی در کشور است که ضرورت دارد به روش های جدید مجهز شود و یکی از این روش ها ایجاد ارتباط با سایر کشورها در این حوزه بود.

به گفته این مقام مسئول، یکی از روش های تامین مالی در سال گذشته، بنیاد بانک های آلمان بود که دوره هایی آموزشی در این زمینه برگزار و در نظر است برنامه هایی برای آموزش همکاران و منابع انسانی مربوطه در ایران و آلمان برگزار شود .

 در پایان این نشست معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با سرپرست بخش همکاری های بین المللی بنیاد بانک های پس انداز آلمان، یادداشت تفاهم همکاری را امضا کردند.

 

منبع: ایرنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر