کد خبر: 19795
A

پاسخ زنگنه به قالیباف: دوستان بگویند ارقام وعده‌هایشان را از کجا آوردند

وزیر نفت به اظهارات برخی نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری پاسخ داد.

پاسخ زنگنه به قالیباف: دوستان بگویند ارقام وعده‌هایشان را از کجا آوردند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، بیژن زنگنه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره نمایشگاه نفت که چند روز آینده قرار است در تهران برگزار شود، گفت: آخرین دستاوردهای صنعت را در آنجا می‌توان دید و من هم گزارشی در این ارتباط ارائه خواهم کرد.

وزیر نفت با اشاره به بازگشایی این نمایشگاه در شنبه آینده، اظهار کرد: این نمایشگاه به طور روال هرسال در این ایام برگزار می‌َود و به نوعی گزارش عملکرد از سالی است که گذشت و هم بیانی از امید صنعت گران ایرانی به  اینده روشنی است که در پپیش دارند.

او ادامه داد: چون ما راه های زیادی در اجرای طرح‌های نفت بازکردیم و می توان به راحتی با اجرای قراردادهای نفتی که صورت گرفته، ۵۰ میلیارد دلار کار به ایرانی ارجاع می شود. این حجم زیاد کار، توانمندی و یک نسل جدیدی از پیمانکاران ایجاد خواهد کرد و قرار است در این روزها نیز یک قرارداد مهم برای یکی از کالاهای تعیین کنده صنعت نفت برای ساخت داخل منعقد کنیم

وزیر نفت درباره اظهارات برخی نامزدهای انتخاباتی در مورد اشتغال در صنعت پتروشیمی گفت: ما به عبارتی ۵۵ میلیون تن محصول ناخالص پتروشیمی تولید می‌کنیم. این مجموعه حدود ۵۵ هزار تن دارد و به ازای هر میلیون تن، هزار و ۱۰۰ نفر اشتغال مستقیم دارند که با در نظر گرفتن اشتغال پایین دست حداکثر به ۲۰ هزار تا شغل نمی رسد.

او عدد ۶۰۰ هزار اشتغال در بحث پتروشیمی را فوق نجومی خواند و گفت: هریک میلیون تن محصول پتروشیمی در بهترین حالت یک میلیارد دلار ارزش دارد. وقتی به صنایع پایین دستی می آید ۲۰ درصد ارزش افزوده یافته و نهایت یک یملیارد و ۳۰۰ میلیون دلار می‌شود.

زنگنه ادامه داد:  اگر به این ۶۰۰ هزارتایی که از مهندسان و متخصصان خواهند بود حقوق بخور و نمیری در حدود یک و نیم میلیون تومان در نظر بگیریم دریافتی‌های سالانه آنها سه و شش دهم میلیارد دلار خواهد بود.به عبارت دیگر ششصد هزار نفر را ضربدر ۵۰۰ دلار ضربدر ۱۲ ماه می‌شود سه میلیارد و ششصد میلیون دلار باید به آنها پرداخت حقوق کرد. چه طور می شود از یک تولیدی که یک و سه دهم میلیارد دلار ارزشش است ما سه و ششم دهم میلیارد حقوق دهیم.

وزیر نفت گفت: این حرف‌ها را مشاوران ناشی به دوستان می‌گویند یا افراد عدد حالی‌شان نمی‌شود. بگویید این اعداد را از کجا آورده و چگونه به آن رسیده‌اید. اینکه کاغذی در دست بگیرند و حرف بزنند، روش تصمیم گیری در این سطح نیست. من هرچی فکر می کنم نمی فهمم این اعداد از کجا آمده است.

ادامه دارد...

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر