کد خبر: 20045
A

زنگنه: ایران در کرسنت جریمه نشده است/ قطع صادرات نفت در صورت نبود برجام

وزیر نفت با بیان اینکه اگر برجام نبود، صادرات نفت نداشتیم، گفت: در موضوع کرسنت، همان گونه که رئیس جمهوری اعلام کرد هیچ جریمه ای نشده ایم و هیچ چیزی قطعی نشده است، خبری از این اعداد نجومی و فوق نجومی وجود ندارد.

زنگنه: ایران در کرسنت جریمه نشده است/ قطع صادرات نفت در صورت نبود برجام

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ بیژن زنگنه امروز (شنبه) در حاشیه گشایش بیست و دومین نمایشگاه بین المللی نفت،گاز، پالایش و پتروشیمی در جمع خبرنگاران، درباره اظهارنظر یکی از نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درباره جریمه شدن ایران در قرارداد کرسنت که در دومین مناظره در روز گذشته(جمعه) عنوان شد، گفت: همان گونه که رئیس جمهوری اعلام کرد هیچ جریمه ای نشده ایم و هیچ چیزی قطعی نشده است، خبری از این اعداد نجومی و فوق نجومی وجود نیست.
کرسنت قرارداد صادرات گاز ایران به امارات متحده عربی است که به دلیل ایراد دیوان محاسبات کشور در اواخر سال 1384 به قیمت توافقی گاز دراین قرارداد ، تاکنون به نتیجه نرسیده است.
وزیر نفت افزود: ما در موضوع کرسنت مدعی هستیم که چرا عده ای با بی تدبیری اینقدر کشور را در معرض خطر قرار دادند.

**برجام و صادرات نفت 
زنگنه درباره تاثیر برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) در صنعت نفت نیز گفت: اگر برجام نبود، صادرات نفت نداشتیم.
وی با بیان اینکه ممکن است برخی از این موضوع استقبال کنند که از این طریق اقتصاد غیرنفتی تحقق می یابد، افزود: هر کس چنین اعتقادی دارد، درخواست داریم که در برنامه خود اعلام کند صادرات نفت را صفر خواهد کرد، تا مشاهده کنیم که آیا می تواند در این صورت، کشور را اداره کند یا خیر.
وزیر نفت با بیان اینکه قطع صادرات نفت، با سیاست های نظام انطباق ندارد، بیان داشت: این ناسپاسی است که از صادرات 2.5 میلیون بشکه نفت در روز استفاده کنند، اما به افرادی که زحمت کشیدند، حرف های بد بزنیم.
زنگنه در ادامه تاکید کرد، داد: ایران مشکلی برای بازاریابی و فروش نفت ندارد.
ادامه دارد...

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر