کد خبر: 20172
A
دیروز در بازار نقدی و آتی؛

سکه در مسیر دلار گام برداشت

در اولین روز هفته، بهای سکه در بازار نقدی و آتی بورس کالای ایران تحت فشار کاهش نرخ دلار قرار در مسیر نزولی قرار گرفت.

 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران،در اولین روز هفته، بهای سکه در بازار نقدی و آتی بورس کالای ایران تحت فشار کاهش نرخ دلار قرار در مسیر نزولی قرار گرفت.
 
 روز شنبه بهای دلار در مسیر کاهشی قرار گرفت و با ۸ تومان افت به قیمت ۳ هزار و ۷۶۶ تومان رسید، این افت در حالی رقم خورد که در ابتدای روز تا آستانه محدوده ۳هزار و ۷۸۰ بالا رفته بود، ولی در ادامه با افزایش عرضه ارز مسیر خود را تغییر داد.
 
بنابراین نتیجه تغییر مسیر شاخص ارزی افزایش فشار بر قیمت سکه بود که حتی طی این روز بهای فلز گرانبهای داخلی را به مسیر کاهشی هدایت می کرد.
 
به این ترتیب در معاملات دیروز هر ۵ سر رسید فعال بازار آتی بورس کالا روند قیمتی کاهشی را به ثبت رساندند.
 
بر اساس آمار معاملات، سکه تحویل اردیبهشت ماه با ثبت قیمت یک میلیون و ۲۰۸ هزار تومان، کاهش ۰/۶۲ درصدی را تجربه کرد. همچنین قرارداد تحویل تیر سال جاری با قیمت یک میلیون و ۲۴۳ هزار تومان افت ۰/۴ درصدی را به ثبت رساند. این در شرایطی است که سکه تحویل شهریور امسال نیز با نرخ یک میلیون و ۲۸۳ هزار تومان به فروش رسید و تغییر قیمت منفی ۰/۳ درصدی را تجربه کرد. همچنین سررسید آبان ماه هم با نرخ یک میلیون و ۳۲۷ هزار تومان معامله و با کاهش ۰/۲۳ درصدی رو به رو شد. از سویی سررسید دی ماه نیز با قیمت یک میلیون ۳۶۵ تومان به ثبت رسید و با افت قیمت ۰/۱۴ درصدی رو به رو شد.
 
همچنین حجم معاملات آتی سکه طی روز گذشته در بورس کالای ایران به ۴ هزار ۵۹۷ قرارداد و ارزش ۶۱۸ میلیارد ریال رسید.
 
از بازار نقدی چه خبر؟
 
دیروز بهای سکه در بازار نقدی نیز به تبعیت دلار روند قیمتی رو به پایینی را تجربه کرد، به طوری تحت فشار کاهش نرخ دلار در آستانه خروج از کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قرار گرفت. به این ترتیب سکه ۷ هزار تومان افت راطی این روز ثبت کرد و روی مرز روانی یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به کار خود پایان داد.
 
همچنین نیم سکه و ربع سکه نیز به ترتیب با قیمت های ۶۶۲ هزار تومان و ۳۷۶ تومان در بازار نقدی معامله شد.-تابناک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر