کد خبر: 20406
A

آلبرت بغازیان: قالیباف بگوید اعداد ۴ درصد و ۹۶ درصد را طبق کدام آمار به دست آورده است

آلبرت بغازیان گفت: ممکن است مجوز ساخت مال و پاساژ را به بنده نیز بدهند اما مسلما من توانایی ساخت آن را ندارم و برای ساخت مرکز تجاری با محدودیت‌های گوناگونی رو به رو خواهم شد.

آلبرت بغازیان: قالیباف بگوید اعداد ۴ درصد و ۹۶ درصد را طبق کدام آمار به دست آورده است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ محمدباقر قالیباف در مناظره‌های انتخاباتی با تقلید از جنبش وال استریت در آمریکا ( جنبش موسوم به 99 درصدی‌ها ) به تقسیم بندی جامعه ایران به 96 درصدی‌ها و 4 درصدی‌ها پرداخته است.

آلبرت بغازیان، اقتصاددان، در این خصوص و در پاسخ به این پرسش که  4 درصدی‌هایی که به تعبیر قالیباف از رانت برخورداند شامل چه کسانی می‌شوند؟ آیا افرادی هم که در تهران مجوزهای ساخت پاساژها و مال‌ها را از شهرداری گرفته‌اند جزو همین 4 درصد محسوب می‌شوند؟ ، گفت: آمار دقیقی از افراد برخوردار و افرادی که از رانت‌های مختلف استفاده می‌کنند در دست نیست و باید دید آقای قالیباف با استناد به چه آماری این عدد 4 درصد را ارائه داده است. این موضوع خود جای سوال است، باید از وی پرسید آیا سایر آماری که اعلام می‌کنند هم از این نوع است؟

وی با اشاره به استفاده افراد خاص از رانت‌های اطلاعاتی گوناگون خاطر نشان کرد: گاهی ما شاهد آن هستیم که افراد از مجوزها و وام هایی استفاده می‌کنند که بقیه نمی‌توانند از آنها استفاده کنند حال این موضوع  می‌تواند گرفتن آرد نانوایی باشد و یا مجوز ساخت ساز پاساژ و مال.

بغازیان‌ادامه داد: هر چند ممکن است مجوز ساخت مال و پاساژ را به بنده نیز بدهند اما مسلما من توانایی ساخت آن را ندارم و برای ساخت مرکز تجاری با محدودیت‌های گوناگونی رو به رو خواهم شد.

وی افزود: اکثر معوقات بانکی نیز مربوط به این افراد خاص است و عمده بدهکاران بانکی را همین افراد تشکیل می‌دهند.- ایلنا

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر