کد خبر: 20430
A

وزیر اقتصاد: برای ٣ برابری کردن یارانه‌ها مالیات هم باید ٣ برابر شود

وزیر اقتصاد گفت: برای پرداخت ٢٠٠ هزار تومان یارانه‌ها باید درآمدهای نفتی ٣ برابر شود که امکان پذیر نیست یا باید مالیات سه برابر شود که آن هم اثرش بر زندگی مردم و تولید مشخص است و با ورشستگی رو به رو می‌شویم.

وزیر اقتصاد: برای ٣ برابری کردن یارانه‌ها مالیات هم باید ٣ برابر شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصاد و دارایی در یک نشست خبری با اشاره به وعده برخی از کاندیداها در خصوص افزایش یارانه‌ها اظهارداشت: دولت امروز برای پرداخت یارانه با مشکل کمبود منابع مواجه است و از ٤٢ هزار میلیارد تومان ٣٢ هزار میلیارد تومان آن از محل درآمد انرژی به دست می‌آید و مابقی آن از منابع بودجه دولت تأمین می‌شود.

وی افزود: بر اساس محاسباتی که ما انجام دادیم برای پرداخت یارانه سه برابری به سه دهک پایین جامعه باید ٧٠ هزار میلیارد تومان منابع مالی داشته باشیم و در صورتی که بخواهیم به همه مردم همین میزان یارانه بدهیم به ١٢٠ هزار میلیارد تومان منابع مالی نیاز است .

طیب نیا خاطر نشان کرد: حال باید دید این منابع قرار است از کجا تأمین شود؟ برای پرداخت ٢٠٠ هزار تومان یارانه‌ها باید درآمدهای نفتی ٣ برابر شود که امکان پذیر نیست یا باید مالیات سه برابر شود که آن هم اثرش بر زندگی مردم و تولید مشخص است و با ورشستگی رو به رو می‌شویم .

وی گفت: تجربه پرداخت یارانه نقدی به صورت وسیع شاید منجر به افزایش قدرت خرید مردم و بهبود معیشت بشود اما در مقابل کل قیمت‌ها افزایش خواهد یافت.-ایلنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر