کد خبر: 22554
A
سیدجواد قوام شهیدی:

رفع موانع بانکی پیش‌روی ایرانیان پیش‌نیاز هر گونه رونق فعالیت اقتصادی است

سفیر جمهوری اسلامی ایران در تفلیس با وزیر کشاورزی گرجستان دیدار و در خصوص راه‌های تقویت ارتباط بخش کشاورزی دو کشور تبادل نظر کرد.

رفع موانع بانکی پیش‌روی ایرانیان پیش‌نیاز هر گونه رونق فعالیت اقتصادی است

 

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران ، در این ملاقات، لوان داویتاشویلی، وزیر کشاورزی گرجستان ضمن ابراز خرسندی از حضور سیدجواد قوام شهیدی، سفیر ایران در وزارت کشاورزی گرجستان، حسن روابط دو جانبه را مورد توجه قرار داد و از امضا یادداشت تفاهم همکاری دو کشور در زمینه قرنطینه گیاهی در جریان سفر نخست‌وزیر گرجستان به تهران و حمایت‌های دولت جمهوری اسلامی ایران از تقویت ارتباط میان بخش کشاورزی دو کشور استقبال کرد. 

او همچنین فعالیت بخش خصوصی ایران در گرجستان جهت تولید محصولات کشاورزی را بسیار خوب توصیف کرد و از آمادگی گرجستان برای بهره‌برداری از ظرفیت بالای شرکت‌ها و متخصصین ایرانی خبر داد. 

وزیر کشاورزی گرجستان همچنین با برشمردن حوزه‌های متنوع همکاری دو کشور از قبیل زیربناهای تولیدی، ایجاد مزارع مدرن، کنترل دامی، تولید عسل، میوه‌ها و سایر محصولات موردنیاز و  تاسیس کشتارگاه، اهمیت دسترسی آسان به بازار ایران را مورد توجه قرار داد. 

سیدجواد قوام شهیدی در اظهارات خود زمینه همکاری دو کشور در کشاورزی و فرآورده‌های غذایی را بسیار مناسب توصیف و در خصوص برنامه خود برای ارتقاء همکاری دو کشور بر رفع موانع بانکی پیش‌روی ایرانیان به عنوان پیش نیاز هر گونه رونق فعالیت اقتصادی تاکید کرد. 

با توجه به ظرفیت‌های علمی و کاربردی ایران و گرجستان و نیازهای متقابل، سفیر جمهوری اسلامی ایران در این ملاقات پیشنهاد کرد یک مرکز مشترک تحقیقات علمی و کاربردی کشاورزی و فرآورده‌های غذایی تاسیس شود تا در قالب همکاری متخصصین دو کشور بتوان از توان و تجربه در زمینه موردنظر بهره‌برداری شود. 

او همچنین مشارکت در مدیریت طرح‌های کشاورزی و همکاری‌های دانشگاهی به ویژه ظرفیت برجسته ایران در نانو کشاورزی و تحقیقات مرتبط با آن را از سایر زمینه‌های همکاری دو کشور برشمرد. -ایلنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر