کد خبر: 22660
A

روحانی کابینه‌اش را ترمیم کند

یک مقام مسئول کارگری می‌گوید وعده‌ ایجاد شغلی که به مردم داده شد مردم را پای صحنه کشاند و حضور میلیونی مردم، کار دولت را سخت می‌کند. دولت هم می‌داند که باید چابک‌تر از قبل حرکت کرده و برای این منظور باید کابینه دوازدهم را ترمیم کند.


روحانی کابینه‌اش را ترمیم کند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، علی اصلانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ایجاد اشتغال، کاهش رکود و کم کردن فاصله بین تورم و خط فقر سه خواسته مهم جامعه کارگری است و دولت دوازدهم باید این سه مساله را مورد توجه قرار دهد. اگر دولت آینده ۵۰ درصد این موارد را عملیاتی کند دیگر در چهار سال آخر نمی‌شنویم که چرا اجرا نشد، نتوانستیم و عملی نکردیم.

 

وی با بیان این‌که رونق بازار کار و ایجاد اشتغال، مستلزم سرمایه‌گذاری بوده و لازم است امنیت سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای سرمایه‌گذاری بیشتر در کشور فراهم شود تاکید کرد: اگر دولت امنیت سرمایه‌گذاری را ایجاد نکند و کشمکش‌ها و اختلافها در داخل بالا گیرد سرمایه‌گذاران خارجی وارد کشور نمی‌شوند و اهداف دولت هم به نتیجه نمی‌رسد، لذا دولت باید از نظرات همه گروهها استفاده کند و همه ظرفیتها را به کار گیرد.

عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار با اشاره به شرایط سخت معیشت کارگران و لزوم بالا بردن قدرت خرید و درآمد آنها اظهار کرد: درست است که دولت می‌گوید میزان حقوق و دستمزد را بیشتر از تورم افزایش داده ولی دولت چقدر به سبد معیشت خانوار در بند ۲ ماده ۴۱ قانون کار توجه کرده و آیا این افزایش مزد تاثیری بر زندگی و سفره‌های کارگران داشته است؟

وی در عین حال بر لزوم رابطه منطقی میان نرخ تورم و سود تسهیلات بانکی تاکید کرد و گفت: اگر تورم پایین آمده است سود تسهیلات بانکی هم باید به تناسب آن پایین بیاید. نمی‌توانیم بپذیریم که تورم تک رقمی شده ولی سود تسهیلات بالای ۲۰ درصد باشد.

اصلانی گفت: زمانی می‌توانیم قبول کنیم که دستمزد از تورم پیشی گرفته که قیمت نان نصف شده و قیمت اقلام اساسی و ضروری مردم پایین آمده باشد ولی متاسفانه سفره کارگران روز به روز کوچکتر می‌شود چون تورم در کالاهای لوکس پایین آمده ولی در مواد خوراکی، بهداشت و درمان، ایاب و ذهاب و حمل و نقل خود را نشان می‌دهد.

به گفته این مقام مسئول کارگری وقتی مرکز آمار خط فقر را در تهران دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام می‌کند نمی‌توانیم ۹۰۰ هزار تومانی که با احتساب حق مسکن و خواربار به یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می‌رسد را حقوق  بدانیم._ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر