کد خبر: 22717
A
یک کارشناس انرژی در گفت وگو با دیده بان ایران:

ایران باید نشان دهد یک همسایه قوی برای قطر است/ مناقشه به وجود آمده برای ایران یک فرصت است

حسن مرادی: این مناقشه نمی تواند خدشه ای در روابط ما وارد کند و ما می‌توانیم از فرصتی که به وجود آمده به خصوص برای ایجاد راه های هوایی استفاده کنیم و نشان دهیم یک همسایه قوی و قابل اعتماد برای قطر هستیم.

ایران باید نشان دهد یک همسایه قوی برای قطر است/ مناقشه به وجود آمده برای ایران یک فرصت است

دیده بان ایران_ محمود اکبری کیا: مناقشه چهار کشور های عربستان، امارات، بحرین و مصر با قطر علاوه بر تاثیرات سیاسی بر حوزه خاورمیانه تأثیرات اقتصادی نیز خواهد داشت به ویژه بر کشور  ایران که میدان‌های مشترک نفت و گاز با کشور قطر دارد و از اختلافاتی که به وجود آمده است می توان به خوبی استفاده کند.

حسن مرادی ،کارشناس انرژی، نماینده سابق مجلس در گفتگو با دیده بان ایران در بررسی ابعاد اقتصادی این مناقشه اظهار کرد: این اختلاف در کوتاه مدت آثار شگرفی با توجه به اهمیت مبادلات تجاری بین کشورهای عرب خلیج فارس قطعا تاثیرات زیادی را به دنبال دارد.

وی ادامه داد: اگر چه به نظر می رسد شکاف عمده و قابل توجه است و کار به تنش کشیده شده است اما کشور های عربی خلیج فارس تلاش خواهند کرد مشکل را به شکلی حل کنند تا این مسئله طولانی نشود. 

مرادی با اشاره به میدان های مشترک نفت و گاز ایران و قطر گفت:  این یک فرصت است و ربطی به میدان های مشترک ندارد؛ چرا که ایران در میدان های مشترک  خیلی شفاف عمل می کند و میزان تولیدات دو کشور مشخص می باشد.

این کارشناس انرژی ادامه داد: این مناقشه نمی تواند خدشه ای در روابط ما وارد کند و ما می‌توانیم از فرصتی که به وجود آمده به خصوص برای ایجاد  راه های هوایی استفاده کنیم و نشان دهیم یک همسایه قوی و قابل اعتماد برای قطر هستیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر