کد خبر: 22978
A
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت بوشهر:

خط کشتیرانی بوشهر ـ قطر راه‌اندازی شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: در راستای تقویت مبادلات تجاری ایران با قطر و با توجه به ظرفیت استان بوشهر برای توسعه صادرات به کشور همسایه و دوست قطر، راه‌اندازی خط کشتیرانی بوشهر - قطر باید در اولویت قرار بگیرد.

خط کشتیرانی بوشهر ـ قطر راه‌اندازی شود

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران؛ سیدحسین حسینی محمدی ظهر امروز در نشست گفتگوی دولت با بخش خصوصی با بیان اینکه استان بوشهر دارای ظرفیت‌های مهمی در بخش‌های مختلف اقتصادی، صنعتی و تجاری است اظهار داشت: با توجه به قابلیت‌های مهم استان بوشهر در بخش‌های تولیدی و اقتصادی، فرصت مهمی برای توسعه صادرات غیر نفتی از این استان فراهم کرده است.

وی با اشاره اینکه به تقویت روابط تجاری ایران با قطر از اولویت‌هاست تصریح کرد: فعالیت‌های تجاری و اقتصادی یکی از مزیت‌های اصلی استان ساحلی بوشهر است که در این راستا تقویت روابط تجاری بوشهر با قطر در اولویت برنامه‌های استان بوشهر قرار دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با تاکید بر راه‌اندازی خطوط کشتیرانی بوشهر به قطر افزود: در راستای تقویت مبادلات تجاری ایران با قطر و با توجه به ظرفیت استان بوشهر برای توسعه صادرات به کشور همسایه و دوست قطر، راه اندازی خط کشتیرانی بوشهر ـ قطر باید در اولویت قرار بگیرد.

حسینی توجه به تامین تجهیزات کانتینری برای توسعه صادرات را از دیگر زیرساخت‌های بنادر استان بوشهر دانست و خاطر‌نشان کرد: تمهیدات لازم برای سوق دادن کانتینرهای یخچالی در راستای توسعه صادرات و افزایش مبادلات تجاری بوشهر و قطر مورد توجه قرار بگیرد.

وی، با تاکید براین نکته که کیفیت محصولات صادراتی  باید مورد توجه ویژه بازرگانان قرار بگیرد افزود: برای بدست گرفتن بازار قطر در صدور محصولات مختلف مورد نیاز قطر، باید کیفیت محصولات صادراتی در اولویت برنامه‌ها قرار بگیرد تا صادرکنندگان بتوانند بر بازار این کشور اشراف داشته باشند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر، کنترل فنی و قرنطینه‌ای کالاهای صادراتی را یکی از ضروریات در امر توسعه صادرات دانست و تصریح کرد: تسهیل در فرایندهای گمرکی، بندری، کنترل فنی و قرنطینه‌‌ای محصولات مختلف صادراتی باید در اولویت قرار داشته باشد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر