کد خبر: 23535
A

کشف بیش از 31 میلیارد ریال کالای قاچاق در فارس

ماموران انتظامی فارس در 24 ساعت گذشته انواع کالای قاچاق به ارزش 31 میلیارد و 500 میلیون ریال در این استان کشف کردند.

کشف بیش از 31 میلیارد ریال کالای قاچاق در فارس

به گزارش پایگاه خبری تحلیل دیده بان ایران، معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی فارس روز پنجشنبه در گزارش ارسالی به ایرنا از قول فرمانده انتظامی این استان اعلام کرد: ماموران انتظامی شهرستان ممسنی هنگام کنترل خودروهای عبوری در یکی از محورهای مواصلاتی به چهار دستگاه خودرو سنگین، شک و آنها را متوقف کردند.
سردار سرتیب دوم احمد علی گودرزی افزود: در بازرسی از این وسایل نقلیه، یک هزار و 379 کارتن لوستر، چراغ آباژور و لامپ ال ای دی، تعداد زیادی لوازم خانگی از جمله یخچال، لباسشویی، جارو برقی، غذا ساز چهارکاره، پلوپز چندکاره، اتو برقی، گوشت کوب، قهوه ساز، سرویس کارد آشپزخانه، قاشق و چنگال و همزن برقی کشف شد.
وی اظهار داشت: یک تن و 920 کیلو گرم برنج، 666 پاکت انواع آب میوه، 372 جفت انواع دمپایی و 48 دست انواع شلوار قاچاق و فاقد مدارک قانونی از دیگر کالاهای مکشوفه در این خودروها بود.
فرمانده انتظامی استان فارس گفت: در ارتباط با این محموله های قاچاق چهار نفر متهم دستگیر و به مرجع قضایی تحویل داده شدند.
به گفته گودرزی، ارزش این کالاهای مکشوفه قاچاق بیش از 10 میلیارد و 500 میلیون ریال برآورد شده است.
وی ادامه داد: همچنین ماموران انتظامی شهرستان کازرون، هنگام کنترل خودروهای عبوری در بازرسی از سه دستگاه تریلر، 12هزار عدد انواع اسباب بازی شامل، ماشین های کنترل دار، هواپیما، موتورسیکلت، آدمک، عروسک، لوازم موتورسیکلت از قبیل سوئیچ، کیلومتر، زین، دنده چرخ، کاربراتور، کف سیلندر، پیچ طبق و بلبرینگ که فاقد هر گونه مدارک قانونی بود کشف کردند.
گودرزی، ارزش این کالاهای قاچاق را 18 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در این خصوص سه نفر متهم دستگیر و به مرجع قضایی تحویل داده شدند.
همچنین در گزارش دیگری از این معاونت به نقل از فرمانده انتظامی شهرستان بوانات عنوان شده است: ماموران پلیس آگاهی این شهرستان، در محور بوانات - اصفهان به یک دستگاه کامیون کشنده حامل یک دستگاه بیل مکانیکی شک و آن را متوقف کردند.
سرهنگ ابوالفضل مسعودی افزود: پس از بررسی مدارک مشخص شد، بیل مکانیکی از مبادی غیرقانونی وارد کشور شده است.
او گفت: در این زمینه یک نفر متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی در اختیار اداره مبارزه با قاچاق پلیس آگاهی قرار گرفت.
مسعودی افزود: کارشناسان ارزش محموله مکشوفه را سه میلیارد ریال برآورد کرده اند._ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر