کد خبر: 23888
A

دولت به سپرده‌گذاران موسسات مالی اطمینان داد به پول‌شان می‌رسند

سخنگوی دولت خطاب به سپرده گذاران موسسات مالی و اعتباری اطمینان داد پول آنها در موسساتی که از طرف بانک مرکزی مجوز دارند، محفوظ است.

دولت به سپرده‌گذاران موسسات مالی اطمینان داد به پول‌شان می‌رسند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت امروز در بخشی از نشست خبری خود درباره مشکلات مربوط به سپرده گذاران موسسات مالی و اعتبار به خصوص موسسه ثامن که این روزها باز هم خبرساز شده، واکنش نشان داد.
در این نشست، خبرنگاری پرسید دولت درباره حل مشکلات موسسات مالی و اعتباری از جمله موسسه تعاونی اعتبار ثامن چه اقداماتی را انجام داده است. سخنگوی دولت در پاسخ گفت: در این خصوص با توجه به اطلاع رسانی بانک مرکزی، دو تعهد در دولت یازدهم در کنار سایر تعهدات، برجسته شده است. یکی این که بازار غیرمتشکل پولی و نهادها و سازمانهایی که از مجوز لازم و کافی برای این فعالیتها برخوردار نیستند را ساماندهی کند و حتی در شورای عالی امنیت ملی برنامه خود را اعلام کرده و شورا جهت پشتیبانی از این اقدام، تصمیمات لازم را اتخاذ کرد. این صندوقها باید مجوزهای لازم را داشته باشند و مجوزهای کافی نشان می دهد تا چه سطح، فعالیت مالی و تعاونی قابل ارتقا است. از بانک مرکزی انتظار است با دقت این مسایل را دنبال کند و اقدامی که در این راستا صورت گرفته، در راستای تقویت نظام بانکی و ساماندهی موسسات، قدرت عملیاتی آنها را افزایش می دهد. منتهی این اقدام با مقاومتهایی همراه بوده است. این مقاومتها، آثار خود را روی سپرده گذاران و القائاتی که انجام می شود، نشان خواهد داد. طبیعی است کسانی که همه زندگی شان را در این موسسات سرمایه گذاری کرده اند، به حق خود خواهند رسید.
نوبخت ادامه داد: منتهی تحریک کردن این افراد برای اینکه جلوی اقدامات اصلاحی بانک مرکزی گرفته شود، ایجاب می کند اطلاع رسانی دقیق تری در بانک مرکزی صورت گیرد تا متشکل کردن بازارهای پولی و ساماندهی مجوزهای بانکها و تقویت آنها با اهرم تمرکز، صورت گیرد. به جای داشتن صدها موسسه نصفه نیمه، بهتر است چندین موسسه قدرتمند با بنیه مالی قوی داشته باشیم. از این فرصت استفاده می کنم و به همه افرادی که سپرده در این موسسات دارند اطمینان می دهم نگران نباشند و بانک مرکزی جهت استیفای حقوق آنها اقدام خواهد کرد. البته باید توجه داشته باشید در هر جای دنیا، اگر همه بخواهند با همدیگر به بانکها مراجعه کنند و پول خود را مطالبه کنند، هیچ بانکی قادر نیست پولها را بدهد چون بخش زیادی از این وجوه به تسهیل گیرندگان داده می شود. این پولها توزیع شده و از این جهت باید قواعد نظام منطقی بانکداری را ملاک عمل قرار دهیم. بار دیگر تاکید می کنم نگران نباشند، بانک مرکزی از حقوق آنها دفاع خواهد کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر