کد خبر: 25420
A

توصیه واعظی به وزیر ارتباطات بعدی در دولت دوازدهم

وزیر ارتباطات درباره اینکه چه توصیه‌ای به وزیر بعدی در کابینه جدید برای ادامه فعالیتها در این حوزه گفت: ایشان باید تلاش کنند تا در زمینه‌ی فضای مجازی شفاف سازی و سالم سازی داشته باشیم و به نقش مردم در پاک سازی فضای مجازی تاکید داشته باشیم. همچنین به شرکت‌های خصوصی نیز باید توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

توصیه واعظی به وزیر ارتباطات بعدی در دولت دوازدهم

دیده بان ایران: محمود واعظی - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات - امروز با حضور در شرکت پارس آنلاین برای افتتاح پنج پروژه که در راستای تکمیل فاز سوم شبکه ملی اطلاعات افتتاح می‌شوند، با اشاره به ورود شرکت پارس آنلاین به عرصه فعالیت‌های مرتبط با اینترنت اشیاء، گفت: قرار شده است تا از طریق این شرکت و از طریق تکنولوژی‌های نوین این فناوری با استفاده از نیروهای ایرانی و محصولات ایرانی به انجام برسد و تعداد زیادی شغل نیز در این حوزه ایجاد شود.

او درباره اقدامات انجام شده توسط این شرکت، تاکید کرد: یکی از مهم ترین این اقدامات اینترنت اشیاء است که امروزه فناوری روز دنیاست که شما در آینده از این فناوری بیشتر خواهید شنید.

وی با بیان این که در فاز سوم شبکه ملی اطلاعات تمرکز ما بر روی بحث محتوا و خدمات خواهد بود، گفت: در فاز اول و دوم تمرکز برروی مباحث زیرساختی بود که خوشبختانه حالا فراهم شده و ما امروز با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در این خصوص تمرکزمان را بر روی مسائل محتوایی و اپلیکیشن‌های مختلف خواهیم گذاشت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این که ما عرصه را برای فعالیت شرکت‌های خصوصی فراهم کرده‌ایم، گفت: ما تکنولوژی را آزاد کردیم و به شرکت‌های خصوصی سپردیم، چرا که معتقدیم آنها بهتر می‌دانند که از چه تکنولوژی‌هایی استفاده کنند. وزارت ارتباطات در اینجا نقش حامی و پشتیبانی را بر عهده دارد.

وی با اشاره به صحبت‌های اخیر خود در خصوص ایجاد تسهیلات برای شبکه‌های اجتماعی داخلی با سه تا پنج میلیون عضو در کشور، گفت: ما نباید اجازه دهیم که شبکه‌های اجتماعی خارجی در داخل کشور درآمدزایی اقتصادی یا کار بنگاهداری را انجام دهند. ما پرداخت و خدمات ارزش افزوده را برای شرکت‌های خارجی ممنوع کرده‌ایم تا کاربران داخلی را تشویق کنیم و مقرر کرده‌ایم که اگر از مرز سه میلیون عضو بگذرند به آنها تسهیلات می‌دهیم و اگر از مرز پنج میلیون عضو بگذرند اجازه می‌دهیم تا پرداخت داشته و خدمات ارزش افزوده داشته باشند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر