کد خبر: 25515
A

سرعت رشد بدافزارهای iOS از اندروید بیشتر است!

یکی از کمپانی‎های فعال در زمینه دفاع و امنیت موبایلی گزارش داده است که سرعت رشد بدافزارهای سیستم‌عامل iOS از اندروید بیشتر است.

سرعت رشد بدافزارهای iOS از اندروید بیشتر است!

دیده بان ایران: یکی از مواردی که سیستم‌عامل iOS همیشه به آن شهره بوده است، امنیت بالاتر نسبت به سیستم‌عامل رقیب یعنی اندروید است. حال Skycure، یکی از شرکت‌های فعال در زمینه تهدیدات موبایلی، اعلام کرده است که سرعت رشد بدافزارهای سیستم‌عامل iOS از اندروید بیشتر است.

این شرکت با انتشار گزارشی با عنوان «10 سال هک آیفون» اعلام کرده است که در طول 10 سال گذشته، سیستم‌عامل iOS در مقابل تهدیدات بسیار آسیب‌پذیر بوده است و اپل نیز نتوانسته است، در مقایسه با اندروید، برای مقابله با این تهدیدات کار چندانی از پیش ببرد. قابلیت‌هایی مانند BYOD که به مالکان گوشی‌های آیفون و کامپیوترهای اپل اجازه می‌دهد از دستگاه‌های خود در فضای کاری استفاده کنند، یکی از قابلیت‌هایی است که دستگاه‌های مبتنی بر iOS را به یک طعمه جذاب برای هکرها تبدیل کرده است.

البته از تعداد بدافزارهای موجود برای یک سیستم‌عامل نمی‌توان استنتاج کرد که آن سیستم‌عامل ناامن است؛ بلکه این آمار و ارقام نشان می‌دهند که هکرها چقدر در پی نفوذ به سیستم‌عامل مذکور هستند. بر اساس محاسبات Skycure، تعداد دستگاه‌های مبتنی بر iOS که تحت تاثیر بدافزارها قرارگرفته‌اند از سه‌ماهه سوم سال 2016 تا به امروز سه برابر شده است.

در گزارش Skycure آمده است که میزان برافزاهای اندروید نسبت به سه‌ماهه سوم 2016، ثابت مانده و یا تا حدودی کمتر شده است؛ بنابراین شرکت‌هایی که می‌خواهند تهدیدات سایبری خود را کاهش دهند، می‌توانند به سراغ گوشی‌های اندرویدی بروند. یکی از برتری‌های اندروید نسبت به iOSاین است که گوگل اقدامات امنیتی فراوانی را برای مقابله با تهدیدات رایج مثل بدافزار Ransomware به انجام رسانده است. این بدافزار خود را در لباس یک برنامه امن به کاربر معرفی می‌کند و بعدازاینکه کاربر آن را دانلود کرد، این بدافزار می‌تواند دسترسی او را به گوشی محدود کند.

Ransomware می‌تواند تمامی داده‌های گوشی و حتی اطلاعات درون کارت حافظه را نیز رمزنگاری کند و برای باز کردن رمز فایل‌ها از کاربران مبلغی را طلب می‌کند. گوگل نیز به دلیل تهدیدات فراوان این بدافزار، دستورالعمل‌ها و ضمانت‌های فراوانی را تدارک دیده است.

گزارش Skycure بر مبنای آنالیز حدود 1 میلیون اپلیکیشن و بیش از 1.5 میلیون شبکه جهانی انجام‌گرفته است. نظر شما در مورد گزارش Skycureچیست؟

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر