کد خبر: 25794
A

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: برخی نانشان در عبارت "حمایت از کارگر" است

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: قانون مالیات بر ارزش افزوده آزمایشی بوده و زیر ساخت‌های اجرای آن تکمیل نشده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: برخی نانشان در عبارت "حمایت از کارگر" است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ محمدرضا پورابراهیمی در نشست نمایندگان اتاق اصناف ایران اظهار داشت: لازم است تصمیمات عملیاتی برای بخش تولید و اشتغال گرفته شود و یکی از محورها باید به روز رسانی قانون نظام صنفی باشد.

وی افزود: بسته حمایت از فعالان صنفی سالهای پیش در دولت مصوب شد، اما مشکلاتی در اجرا وجود دارد و مجلس آمادگی دارد تا از هرگونه پیشنهاد اصناف در این خصوص بررسی و اقدام انجام دهد.

پورابراهیمی با تاکید بر استقبال مجلس از پیشنهاد اتاق اصناف برای بررسی مشکلات اقتصادی آنها گفت: هر پیشنهادی که از سوی فعالان اقتصادی به مجلس داده شود در قالب طرح در مجلس مطرح  و گزارش آن هم به اتاق اصناف داده خواهد شد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته نباید پراکنده گویی شود و همه پیشنهادات توسط اتاق اصناف به مجلس داده شود.

وی با اشاره به لزوم اصلاح قانون نظام صنفی گفت: الان بهترین زمان برای اصلاح این قانون است.اگر واحدهای صنفی مشکلی دارند به مجلس ارائه دهند که ظرف ٦ ماه بررسی و اقدام لازم در این خصوص انجام خواهد شد.

پورابراهیمی با بیان اینکه یکی از مشکلات اساسی تولید قانون های مالیاتی است، عنوان کرد: قانون مالیات بر ارزش افزوده یک قانون آزمایشی بود و باید اجرا می شد تا کاستی ها مشخص شود ضمن اینکه در زمان اجرا زیرساخت ها برای اجرا این طرح کامل نبود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: اکنون بیش از ٩٥ درصد زیرساخت ها برای اجرای صحیح این قانون فراهم شده و اسفندماه سال گذشته لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارش افزوده به مجلس ارائه شده و از روز اول در دستور کار قرار گرفته است.

وی قانون کار را نیز مستلزم اصلاحاتی دانست و گفت: امروز مکانیزم عرضه و تقاضا در موضوع کار متفاوت شده است و در حالی که حداقل سرمایه گذاری برای ایجاد شغل در کشور ١٠٠ میلیون تومان است با یک اصلاح جزئی در قانون کار و تامین اجتماعی می توان بسیاری از مشکلات اشتغال کشور را حل کرد.

پورابراهیمی با بیان اینکه رفع مشکلات اقتصادی به خارج ارتباط ندارد، افزود: برخی تمام امیدشان به خارج از کشورمعطوف شده در حالیکه قسمت اعظم مشکلات در داخل حل شدنی است و اینکه قانون کار و نطام صنفی نیاز به اصلاح دارد که به خارج مربوط نمی شود.

وی تصریح کرد: با اصلاح در قانون کار حداقل ٥میایون شغل ایجاد خواهد شد، اما عده ای به بهانه حمایت از کارگر مانع اصلاح قانون می شوند اصلا برخی نانشان در عبارت "حمایت از کارگر" است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر مبارزه با قاچاق کالا برای بهبود فضای کسب و کار گفت: آمارها از کاهش قاچاق حکایت دارد اما این کاهش اثر خود را باید در تراز عرضه نشان دهد و با توجه به اینکه سرانه مصرف تغییری نداشته لیکن باید شاهد رونق بازار صنوف و واحدهای تولیدی باشیم اما این اتفاق نیفتاده است.- برنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر