کد خبر: 27312
A

پیشرفت ۴۱ درصدی پروژه‌های مثلث توسعه اقتصادی در کرمان

استاندار کرمان با تأکید بر این‌که الگوی اقتصاد مقاومتی استان کرمان قابل دفاع است و کشور را باید با این الگوها ساخت، گفت: با توجه به جلب سرمایه‌گذاری 75 هزار میلیارد تومانی در این استان، روند اجرایی پروژه‌های طرح مثلث اقتصادی تاکنون 41 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

پیشرفت ۴۱ درصدی پروژه‌های مثلث توسعه اقتصادی در کرمان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده  بان ایران، «علیرضا رزم‌حسینی» امروز 31 مردادماه در هشتادمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان، گام دوم مثلث توسعه اقتصادی منطقه 8 (کرمان، بخش شهداد) اظهار کرد: در استان کرمان به‌دنبال الگوسازی هستیم و با این الگوها می‌توان کشور را ساخت.

وی با اشاره به اقدامات بی‌نظیر انجام شده در استان کرمان، گفت: در استان کرمان درصدد هستیم که دولت را با تفکر بخش خصوصی اداره کنیم.

رزم‌حسینی با اشاره به توسعه فرهنگ کار در کشورهای مختلف خاطرنشان کرد: دین مبین اسلام بر کار و تلاش تأکید فراوانی داشته است.

استاندار کرمان خاطرنشان کرد: به‌منظور نهادینه کردن این تفکر در دفاتر معین‌های اقتصادی حضور می‌یابیم تا مشکلات احتمالی آن‌ها را دانسته و در مسیر رفع آن‌ها اقدام کنیم، چون این شرکت‌ها در حقیقت نمایندگان مردم هستند.

وی بر تعیین مسئول توانمندسازی مردم در منطقه شهداد تأکید کرد و گفت: دستگاه‌های مختلف و خیرانی را داریم که در مسیر توانمندسازی کار می کنند و معتقدیم در شهداد باید به سمتی رفت که مددجوی کمیته امداد در این منطقه نداشته باشیم.

رزم‌حسینی بر استفاده از ظرفیت صندوق‌های خرد روستایی نیز تأکید و تصریح کرد: در منطقه شهداد منابع طبیعی به‌عنوان مسئول ایجاد صندوق‌های خرد روستایی فعال خواهد بود.

وی یادآور شد: برگزاری جشنواره ورزشی، تفریحی و گردشگری شهداد نیز می‌تواند در معرفی ظرفیت‌های این منطقه تأثیر بسزائی داشته باشد که باید با همکاری معین اقتصادی در این راستا برنامه‌ریزی شود.

استاندار کرمان گفت: مردم وقتی ببینند ارباب توسعه پیدا شده است، امیدوار شده و در اجرای طرح‌ها همکاری لازم را خواهند داشت که به توانمندسازی آن‌ها منجر می‌شود.

وی با اشاره به این‌که شرکت جهاد نصر موظف به مطالعه ساماندهی وضعیت جاده‌ای «کرمان - شهداد» شده است، گفت: مطالعات عمیق کشوری در منطقه شهداد انجام شده که حاضر هستند نتایج آن را بهصورت رایگان در اختیار معین اقتصادی شهداد قرار دهند.

رزم‌حسینی تصریح کرد: قلعه شفیع آباد نیز باید به معین اقتصادی واگذار شود تا بتوان از این ظرفیت برای جلب گردشگران استفاده کرد.

وی با اشاره به این‌که آماده سرمایه‌گذاری برای ایجاد کارگاه‌های سنگ‌های تزئینی در شهداد هستیم، گفت: هدف ما تقویت خانوار روستایی و شهری است که اقتصاد مقاومتی حقیقی نیز به همین معنا است.

نماینده دولت تدبیر و امید در استان کرمان افزود: منابع طبیعی به‌عنوان مسئول بیابان‌زدائی در منطقه شهداد می‌تواند با استفاده از تجربیات جهانی اقدام کند.

وی یادآور شد: اگر روحانیت در مسیر اقتصاد مقاومتی به‌عنوان فرهنگساز و مبلغ وارد شود، مریدان بسیار زیادی را خواهند داشت و این امر به توسعه منجر خواهد شد.

رزم‌حسینی به وجود مشکل آب در استان کرمان نیز اشاره و تصریح کرد: نبود مدیریت یکپارچه در حوزه آب و خاک مشکلات بزرگی را ایجاد می‌کند.

وی در بیان خاطراتی اظهار کرد: نخستین بار که الگوی قلعه گنج را برای مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بیان کردم ایشان حدیثی از پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) را مطرح کردند و گفتند که هر امتی که آب، خاک و هوا داشته باشد و فقیر باشد از رحمت خداوند به دور است و ما نیز این امکانات را داریم و سعی می کنیم به گونه ای کار کنیم که از رحمت خداوند دور نشویم.

رزم‌حسینی یادآور شد: کارهای استان کرمان در مسیر اقتصاد مقاومتی بر اساس همدلی و اقبال مسئولان استان برای توسعه این استان اجرایی می‌شوند و دستوری و بخشنامه‌ای نیست.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر