کد خبر: 27340
A

آبرسانی به 47 روستای آذربایجان غربی در هفته دولت

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی گفت: آبرسانی به 47 روستای استان در هفته دولت سال جاری افتتاح خواهد شد.

آبرسانی به 47 روستای آذربایجان غربی در هفته دولت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، کاظم محمدی اقدم در نشست خبری اظهار کرد: در هفته دولت سال جاری پروژه آبرسانی به 47 روستای استان که با اعتبار 12 میلیارد تومان که حدود 7900 خانوار را در بر می‌گیرند، افتتاح خواهد شد.

وی افزود: از این 47 روستا 3 روستا فاقد سیستم آبرسانی بوده که مجهز شده اند و 27 روستا از سطح 2 به سطح 1 و بقیه 17 مورد باقی مانده سطح 1 باقی مانده اندکه با این اقدامات شاخص بهره مندی استان 2.1 درصد افزایش می یابد.

وی در خصوص آبرسانی به بعضی از روستاهای استان با تانکر آب تصریح کرد: در کل استان آبرسانی فقط در 33 روستا به این روش انجام می‌شود که از این میان به زودی شاهد اجرای پروژه برای رفع این مشکل در 30 روستا خواهیم بود.

محمدی اقدم در خصوص حل مشکل لب شوری آب برخی روستاهای استان به ویژه روستاهای ارومیه تاکید کرد: این مشکل با اتصال این روستاها به مجتمع های آبرسانی دیگر در 199 روستا حل شده است و باقی آن به زودی مرتفع خواهد شد.

وی در خصوص بودجه شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی در سال 96 بیان کرد: بودجه این بخش 151 میلیارد تومان است که 81 میلیارد آن از بخش اعتبارات استانی و  70میلیارد تومان آن از بخش اعتبارات صندوق توسعه کشور است که در این سال با اتمام پروژه های پیش بینی شده، شاخص بهره مندی استان 5 درصد افزایش می یابد.

محمدی اقدم در خصوص افزایش اعتبارات این شرکت در سال های اخیر خاطرنشان کرد: اعتبارات این بخش نسبت به سال 91، 3.3 درصد افزایش و نسبت به سال قبل 6.2 افزایش داشته است.

وی در خصوص وضعیت بهره مندی کشور از میزان آب موجود در خشکی های جهان اظهار کرد: ایران جزو کشورهای نسبتا کم آب است که اگر شاخص آب های زیر زمینی در کشور کاهش یابد شاهد بحران خشکسالی در کشور خواهیم بود.

وی ادامه داد: افزایش جمعیت در سال های اخیر و برداشت بی رویه از منابع آب سبب افت سطح آب های زیر زمینی شده که باعث خسارات غیرقابل جبرانی در کشور می‌شود به طوری که در سال های آتی نمی‌توان نیاز کشور را با منابع تجدیدپذیر تامین کرد.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر