کد خبر: 27414
A

رئیس سازمان جهادکشاورزی: بهره‌برداری از ۱۶۷ طرح عمرانی، اقتصادی و تولیدی کشاورزی آذربایجان غربی در هفته دولت

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی ازبهره برداری ۱۶۷ طرح عمرانی، اقتصادی و تولیدی کشاورزی با اعتباری بالغ بر 2هزار و 363 میلیارد ریال همزمان با گرامیداشت هفته دولت در آذربایجان غربی خبر داد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی: بهره‌برداری از ۱۶۷ طرح عمرانی، اقتصادی و تولیدی کشاورزی آذربایجان غربی در هفته دولت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران و به  نقل از ایسنا، اسماعیل کریم زادهضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و 15 هزارشهید هفته دولت اظهارکرد : طرحهای افتتاحی شامل 140 طرح در بخش آب و خاک،6 طرح در زیر بخش تولیدات گیاهی ، 4 طرح درزیربخش صنایع کشاورزی ، 5 طرح در زیر بخش امور عشایر ، 2 طرح دربخش تولیدات دامی و 3طرح در بخش شیلات است.

وی افزود: از مجموع اعتبارات هزینه شده برای اجرای این طرحها ، 1859 میلیارد ریال آن مربوط به منابع اعتباری دولتی بوده، که بیش از 235 میلیارد ریال آورده شخصی سرمایه گذاران و 267 میلیارد ریال نیز مربوط به تسهیلات بانکی اعطایی به متقاضیان سرمایه گذاری است .

کریم زاده با اشاره به جزئیات طرحهای قابل افتتاح در هفته دولت اظهار کرد: اجرای آبیاری تحت فشار، استخر ذخیره آب، بازسازی قنوات، گلخانه هیدرو پونیک ، طرح بوجاری گندم ، طرح مکانیزاسیون و خدمات کشاورزی ، مرمت و بازسازی ایلراه عشایری، احداث آبشخور بتنی و بهسازی چشمه، پرورش ماهی، غرفه عرضه ماهی ، مرغداری گوشتی، افزایش ظرفیت مرغداری تخم گذار از 2 به 5 هزار قطعه ای، سردخانه بالای صفراز جمله این طرحها است.

وی افزود: با بهره برداری از این طرحها برای تعداد 2859 نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی می شود و تعداد 3059 خانوار روستایی و عشایری از عواید افتتاح این طرح ها بهره مند می شوند.

کریم زاده ادامه داد : بیشتر این طرحها مربوط به طرح های آب و خاک با تعداد 140پروژه است که بخش زیادی از این پروژه ها نیز مربوط به اجرای آبیاری تحت فشار می باشد که با بهره برداری از این طرحها ، بیش از 34 هزار هکتار از اراضی کشاورزی خرده مالکی کشاورزی در سطح استان به سیستم آبیاری تحت فشار تجهیز می شود و برای 624نفر نیزبه صورت مستقیم  اشتغالزایی می شود .

وی خاطرنشان کرد: رویکرد برنامه های هفته دولت امسال در بخش کشاورزی با محوریت شعار سال و با تکیه بر توسعه کشاورزی ، رونق تولید و اشتغال تعریف شده و این شعار باید در راستای تقویت روحیه نشاط و امید در جامعه ، در تمامی برنامه ها و مولفه های اطلاع رسانی از عملکرد سازمان جهاد کشاورزی نمود داشته و مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی همچنین تاکید کرد: همزمان با هفته دولت 7 طرح در بخش کشاورزی استان نیز شامل اجرای شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی و طرح های آبیاری تحت فشار در اراضی پایاب سد بابا احمد ، دشت شیبلو، بهلول آباد، بسطام ، میرزا حسام ،قنات میرزا جلیل به مساحت 7404 هکتار، دو واحد احداث گلخانه به مساحت بیش از 6 هکتار ، انرژی پاک به مساحت 15 هکتار آماده کلنگ زنی شده است.

کریم زاده تصریح کرد: برای اجرای این طرحها اعتباری بالغ بر 2 هزار میلیارد ریال مورد نیاز است که با اجرای این طرحها برای بیش از 2058 نفر به صورت مستقیم و 3383 نفر به صورت غیر مستقیم درسطح شهرستان های پلدشت، چالدران، چایپاره و نقده اشتغالزایی خواهدشد.

وی گفت: بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی یک وظیفه است که باید همواره به آن عنایت داشت چون ارائه آن خدمات موجب دلگرمی مردم و تقویت نظام اسلامی است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: بر اساس مصوبات شورای اطلاع رسانی دولت ، تعداد 16 عنوان برنامه برای اجرا در هفته دولت تدوین و پیشنهاد شده است.

وی برگزاری برنامه های مختلف از جمله افتتاح پروژه های عمرانی ، اقتصادی و تولیدی در بخش کشاورزی، برگزاری دیدار مردمی رئیس سازمان، نشست خبری ریاست سازمان و مدیران ادارات تابعه با اصحاب رسانه، غبارروبی مزار شهدای جهاد کشاورزی، برگزاری مراسم شهدای هفته دولت، دیدار با خانواده های معظم شهدا و چاپ نشریه الکترونیکی از عملکرد 4 ساله دولت تدبیر و امید، ارائه خدمات رایگان کشاورزی و دامپزشکی، برگزاری مسابقات ورزشی و مقاله نویسی با موضوع سیره و رفتار شناسی شهیدان رجائی و باهنر در سراسر استان را از جمله برنامه های مهم اجرایی سازمان در هفته دولت عنوان کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر