کد خبر: 27492
A
مهدی پورقاضی:

تعیین‌‌تکلیف هرچه سریعتر موسسات اعتباری غیرمجاز/ لزوم اجرای سیاست تک‌نرخی کردن ارز

رییس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تهران تاکید کرد که دولت باید به طور جدی سیاست تک‌نرخی کردن ارز را اجرایی کند.

تعیین‌‌تکلیف هرچه سریعتر موسسات اعتباری غیرمجاز/ لزوم اجرای سیاست تک‌نرخی کردن ارز

دیده بان ایران:  مهدی پورقاضی در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین؛ درباره اولویت‌های اقتصادی دولت دوازدهم اظهار داشت: به نظر من هر چه زودتر باید مواضع وزارت صنعت مشخص شود که آیا می‌خواهد به صورت وزارت صنعت، معدن و تجارت باشد یا اینکه تجارت از وزارت صنعت و معدن تفکیک شود.

وی افزود: در همین حال، نکته دوم این است که باید قانون خود را مشخص کند و سپس وزیر و معاون‌های این وزارتخانه مشخص شود. به همین ترتیب اولویت کاری مشخص شود و نیز برنامه استراتژی بریزد.

رییس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران تصریح کرد: شاید نتواند این کار در 6 ماه انجام دهد، ولی برای بلندمدت می‌تواند کارهای خود را مشخص کند.

پورقاضی با بیان این‌که باید از روزهای اول وزارت صنعت قدم‌های مشخص خود را بردارد و به سمتی که می‌خواهد، برود، عنوان کرد: در این میان، بانک مرکزی نیز باید در جهت شفاف‌سازی وضعیت بانک‌ها قدم بردارد و موسسات بانکی‌ای را که بدون مجوز کار می‌کنند یا کسانی که از بخش‌های بانکی تخطی می‌کنند، شناسایی کند و به وضعیت روشنی برساند.

وی متذکر شد: به قول معروف باید این دندان خراب را که سالیان سال است اقتصاد کشور را درگیر خود کرده است، کشید.

رییس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تهران با اشاره به سیاست یکسان‌سازی نرخ ارز، خاطرنشان کرد: از طرف دیگر در اولویت بعدی باید به‌طورجدی برنامه بگذارد، تا ارز را تک‌نرخی کن

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر