کد خبر: 27663
A

نعمت‌زاده:ممنوع الخروجی را از بنگاه‌ها و فعالین بخش خصوصی حذف کنیم / بانک‌های خارجی با سرمایه‌گذاران ایرانی بهتر رفتار می‌کنند

نعمت‌زاده گفت: در حال حاضر روابط بانک‌های خارجی با سرمایه‌گذاران و فعالان بخش خصوصی بسیار بهتر از بانک‌های داخلی است.

نعمت‌زاده:ممنوع الخروجی را از بنگاه‌ها و فعالین بخش خصوصی حذف کنیم / بانک‌های 
 خارجی با سرمایه‌گذاران ایرانی بهتر رفتار می‌کنند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، محمدرضا نعمت‌زاده در مراسم تودیع خود که با حضور معاون اول رئیس جمهور و محمد شریعمتداری وزیر صنعت، معدن و تجارت دولت دوازدهم ، نمایندگان مجلس و جمعی از اعضای اتاق بازرگانی برگزار شد اظهار داشت:‌ آنچه طی چهار سال گذشته انجام شده قطعا با همکاری همگی طی حدود سه دهه گذشته است و ارتباطی به بنده ندارد. آنچه انجام شده به دست همه دستگاه‌ها و در تمامی دوران‌ها بوده یکی از دلایل ابراز محبت سخنرانان این جمع به بنده تعریف از عملکرد خودشان است زیرا هیچ گاه یک نفر نمی‌تواند به تنهایی کار را به درستی انجام دهد مگر اینکه همه با هم همکاری کنند و تا منشا اثر باشند.

وی با بیان اینکه صنعت، معدن و تجارت بخش عمده‌ای از اقتصاد ملی ماست و به تنهایی نمی‌تواند کار کند، بیان کرد: اگر سیاست‌های کلی اشکال داشته باشد این بخش متاثر می‌شود.

وی ادامه داد: طی چهار سال گذشته به کرات گفته شد که نظام بانکی کشور باید اصلاح شود و جراحی جدی صورت گیرد. اگر به دنبال پیاده سازی اصل 44 هستیم منابع مالی از طریق بانک‌ها و بازار سرمایه تامین می‌شود و اگر بانک‌ها اصلاح نشوند بخش خصوصی فعال نمی‌شوند.

نعمت‌زاده با ابراز امیدواری از این که روابط با بانک‌های خارجی بهتر شود، خاطر نشان کرد: البته در حال حاضر روابط بانک‌های خارجی با سرمایه‌گذاران و فعالان بخش خصوصی بسیار بهتر از بانک‌های داخلی است.

وی خطاب به جهانگیری پیشنهاد کرد: هر چه سریعتر نظام بانکی اصلاح شود و اگر لازم است از مشاور خارجی استفاده کنیم چرا که تاکنون تصمیمات ما تازگی نداشته است بنا بر این باید بررسی عمیق در این خصوص صورت گیرد. تاکنون نیز بانک‌های خارجی اعلام آمادگی جهت ورود به این قضیه داشته‌اند.

وی در ادامه موضوع دیگری را که باید اصلاح شود تغییر برخورد کارمندان نسبت به ارباب رجوع و کارآفرینان عنوان و تصریح کرد: یکی از مواردی که رهبری و رئیس جمهور به آن تاکید داشته‌اند امنیت سرمایه‌گذاری است  بنا بر این تنها مشکل قوانین یا دین و اسلام نیست بلکه باید امنیت سرمایه‌گذاری نیز تامین شود.

وی با اشاره به برخی برخوردهایی که دستگاه‌های دولتی با کارآفرینان داشته‌اند خاطرنشان کرد: رفتاری که مثلا با کسی که یک شهرک صنعتی احداث کرده و سه هزار نفر نیروی کار دارد درست نیست نباید به خاطر اشتباهات کوچک شکایت شود و حتی وثیقه پذیرفته نشود این فرد تصمیم به فرار ندارد بنابراین می‌توان از راه‌های بهتری مشکل را حل کرد.

وی با تاکید بر اینکه دولت باید در رابطه با سایر قوا و ارباب رجوع قاطعانه برخورد کند یادآور شد: بنده به بخش خصوصی اعتماد کردم و جواب مثبت گرفتم.

وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: باید ممنوع الخروجی را از بنگاه‌ها و فعالین بخش خصوصی حذف کنیم. زندان را جمع کنیم همان گونه که رهبری گفته‌اند در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی هر قانونی را که لازم است اصلاح شود باید اصلاح کنیم اما تاکنون چند قانون اصلاح شده بنده توصیه می‌کنم از دولت برای رفع مشکلاتی که باقی مانده حمایت و پشتیبانی شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر