کد خبر: 28046
A
رییس کل بانک مرکزی اعلام کرد:

روحانی به آفریقای جنوبی می‌رود/ گسترش مبادلات بانکی دو کشور

رییس کل بانک مرکزی با اشاره به سفر رئیس جمهور به آفریقای جنوبی گفت: قرار است مذاکراتی بین مسئولین بانک‌های مرکزی دو کشور برای گسترش مبادلات بانکی انجام شود.

روحانی به آفریقای جنوبی می‌رود/ گسترش مبادلات بانکی دو کشور

دیده بان ایران: ولی الله سیف در پایان جلسه با رئیس مجلس نمایندگان آفریقای جنوبی با بیان اینکه روابط بانکی ایران و آفریقای جنوبی خیلی محدود است، گفت: در گذشته این روابط وسیع بوده ولی به دلیل شرایط تحریم محدود شده است. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از صداوسیما، وی با اشاره به موفقیت آمیز بودن این جلسه افزود: باید این روابط را عادی سازی و روابط بانکی وسیعی را ایجاد کنیم.

سیف افزود: با توجه به استقبالی که مقامات آفریقای جنوبی از پیشنهادهای ما داشتند حتماً این پیشنهادات را پیگیری خواهند کرد.

وی افزود: امیدواریم این اقدامات زمینه ساز بسط روابط در درجه اول مناسبات بانکی دو کشور و بعد روابط اقتصادی باشد.

رییس بانک مرکزی با بیان اینکه در گذشته روابط بانکی دو کشور بسیار خوب بود، گفت: آفریقای جنوبی بزرگترین سرمایه گذاری مستقل را در کشور ما تحت عنوان طرح ایرانسل با شرکت ام تی ان انجام داده که نتیجه مثبتی داشته و طرح موفقی بوده است.

سیف افزود: ظرفیت اقتصاد دو کشور ایجاب می کند روابط کنونی افزایش یابد و روابط بانکی خیلی خوبی داشته باشیم.

 توسعه روابط بانکی با ایران

رییس مجلس نمایندگان آفریقای جنوبی نیز  پس از جلسه مشترک با ولی الله سیف گفت : جلسه مشترک با رئیس کل بانک مرکزی ایران  بسیار مفید در جهت توسعه مناسبات بانکی دو کشور بود.

«بالکا امبته» افزود: طبیعی سازی روابط بانکی دو کشور در دستور کار قرار دارد.

 وی تاکید کرد : این موضوع باعث تقویت مناسبات اقتصادی دو کشور خواهد شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر