کد خبر: 28109
A

افزایش ۶۳هزار تومانی قیمت سکه بهار آزادی/دلار کمترین تغییر را داشت

بازار طلا، سکه و ارز تا نیمه شهریور ماه نوسان قیمت قابل توجهی داشته، از همین رو به بررسی این بازارها پرداختیم.

افزایش ۶۳هزار تومانی قیمت سکه بهار آزادی/دلار کمترین تغییر را داشت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، شهریور امسال، بازار اقتصادی شاهد رویدادهایی مانند کاهش نرخ سود بانکی، افزایش یک باره قیمت طلا و سکه، رشد قیمت یورو نوسان قیمت دلار بوده است.

رویدادهایی که همزمانی آنها با هم گاها سبب تاثیرگذاری بر بازارهای موازی شده و نوسان آنها را شدت یا تضعیف کرده است.

در بازار طلا، هر گرم طلا خام 18 عیار از ابتدا ماه تاکنون رشد قیمت 6 هزار و 533 تومانی داشته و از رقم 119 هزار و 150 تومان به رقم 125 هزار و 683 تومان رسیده است.

به دنبال این افزایش قیمت، ارزش سکه نیز دست خوش تغییرات شده تا جایی که سکه بهار آزادی تاکنون رشد قیمت 63 هزار تومانی و سکه امامی افزایش 45 هزار و 300 تومانی داشته است.

محمد کشتی آرا در خصوص دلایل افزایش قیمت طلا گفت: افزایش 34 دلاری قیمت جهانی طلا به دلیل کاهش ارزش دلار و نوسان قیمت نفت در بازارهای جهانی، و افزایش قیمت ارز در بازار داخلی از جمله دلایل افزایش قیمت هر گرم طلا 18 عیار در کشور بود.

از نظر رئیس اتحادیه طلا و جواهر تغییرات سود بانکی تاثیری در بازار طلا نداشته است.

در بازار یورو نیز تغییرات قیمت طی دو هفته اخیر نشان دهنده رشد 228 تومانی بوده که یک فعال بازار ارز درخصوص علل افزایش قیمت یورو در چند هفته اخیر و ادامه روند صعودی قیمت ها گفت: دلیل رشد قیمت یورو، نوسان قیمت در بازار جهانی بوده و عوامل داخلی بر این رشد تاثیر به سزایی نداشته است.

در بازار دلار نوسان قیمت در این دو هفته در مقایسه با سایر بازارها کمتر بوده تا جایی که از رقم 3 هزار و 833 تومان به مبلغ 3 هزار و 879 تومان رسیده است.

آلبرت بغزیان کارشناس اقتصادی در خصوص دلایل نوسان قیمت دلار گفت: همزمانی تعطیلات تابستانی و سفرهای این ایام ،کاهش نرخ سود بانکی و خروج سرمایه از این بازار و ورود آن به بازارهای موازی ، تغییرات قیمت طلا بر روی نوسان قیمت دلار در بازار داخلی تاثیر گذار بوده است.

وی در ادامه بیان کرد:ما شاهد نوسان قیمت دلار در بازارهای جهانی هستیم که این امر به دلیل تغییر شاخص اقتصادی آمریکا اعلام شده است.

در این میان باید به این نکته توجه داشت که نوسانات بازار فعلی موقت و گذرا بوده و در روند کلی بازار تغییر محسوسی ایجاد نخواهد کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر