کد خبر: 28111
A

یک عضو کمیسیون صنایع: حل بحران بیکاری راهی جز پویایی اقتصاد ندارد

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: دولت و مجلس باید با کنار گذاشتن بروکراسی اداری و ایجاد فضای کسب و کار زمینه پویایی مولد را به وجود آورند.

یک عضو کمیسیون صنایع: حل بحران بیکاری راهی جز پویایی اقتصاد ندارد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، عبدالله رضیان اظهار داشت: برای حل بحران بیکاری و اشتغال جوانان جوایای کار راهی جز پویاکردن اقتصاد نداریم.

نماینده مردم قائمشهر با بیان اینکه متاسفانه با تشدید تحریم‌ها تمام هنر و افتخارمان این شد که سطح فروش نفت خام را به سطح قبل از تحریم‌ها برسانیم، تصریح کرد: روز به روز منابع کشور رو به کاهش است و همه این منابع صرف امور جاری می شود. هزینه های جاری ۸۶ درصد بودجه کل کشور را می‌بلعد که باید فکری اساسی برای این مصیبت بزرگ کرد.

وی ادامه داد: با دولتی فربه روبرو هستیم که ۴ میلیون کارمند و بیش از ۴ میلیون بازنشسته دارد که اداره این خانواده بزرگ به منابع مالی و غیرمالی عظیمی نیازمند است.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر اینکه در اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی بخش خصوصی باید تقویت شود، در عین حال تاکید کرد: بخش‌های اداری و صنعتی کشور باید لاغر شوند؛ چراکه در این بخش‌ها با مشکلات جدی روبرو هستیم. نیازمند ایجاد شرایط مولد در کشوریم باید در بخش صادرات به صورت جدی وارد شویم. برای افزایش تولید نیز باید بتوانیم در بازارهای صادراتی حضور موثری پیدا کنیم.

رضیان ادامه داد: در بخش‌های کشاورزی، پتروشیمی، کشاورزی و معدن می توانیم حرکت‌های بسیار خوبی داشته باشیم. البته باید با خصولتی ها به عنوان بزرگترین مانع رونق کسب و کار برخورد جدی شود. دولت دوازدهم برای توقف استمرار قبضه اقتصاد توسط خصولتی ها باید فکر اساسی کند.


 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر