کد خبر: 28401
A

رشد ۱۱۳ واحدی شاخص بورس/ ادامه رشد در قندی‌ها

در دومین روز معاملات بورس تهران در این هفته شاخص کل ۱۱۳ واحد رشد کرد. قمیت سهم‌ها در گروه‌های خودرو و فلزات عمدتا رو به کاهش بود اما برای دومین روز پیاپی قندی‌ها با افزایش روبرو شدند.

رشد ۱۱۳ واحدی شاخص بورس/ ادامه رشد در قندی‌ها

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، امروز (دوشنبه) شاخص کل بازده نقدی و قمیتی بورس اوراق بهادر تهران ۱۱۳ واحد رشد کرد و به رقم ۸۳ هزار ۳۶۹ واحدی رسید. اما شاخص کل هم‌وزن با ۱۶ واحد کاهش تا رقم ۱۷هزار ۵۵۶ واحدی پایین آمد.

شاخص آزاد شناور نیز ۱۸ واحد رشد کرد وبه رقم ۹۱ هزار ۹۲ واحدی رسید و شاخص بازار اول و بازار دوم هر یک به ترتیب ۴۳ و ۴۴۲ واحد بالا رفتند.

در دومین روز معاملات تالار شیشه ای در این هفته شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان و معدن و صنعتی گلگهر  هر یک به ترتیب ۸۸، ۴۱ و ۱۹ واحد تاثیر مثبت روی دماسنج بازار سرمایه بیشترین بخش افزایش را ایفا کردند اما در طرف مقابل  سایپا، گروه صنعتی پاکشو و ملی صنایع مس ایران سعی کردند دماسنج بازار سرمایه را به سمت پایین هدایت کنند.

امروز روند قمیت‌ها در گروه خودرو مخصوصا در نمادهایی که با حجم معاملات بالایی همراه بودند، رو به پایین و این کاهش قیمت عمدتا حدود یک درصد بود. در این گروه ۱۰۶ میلیون سهم به ارزش بیش از دوازده میلیارد تومان مورد دادو ستد قرار گرفت.

در گروه فلزات اساسی امروز حجم معاملات به بیش از ۶۷ میلیون سهم رسید و ارزش معاملات رقم ۱۳ میلیارد تومان را تجربه کرد. در این گروه نیز روند قیمت‌ها عمدتا کاهشی بود هرچند که نمادهایی در این گروه با یک درصد رشد در قمیت پایانی روبرو شدند.

اما در عین حال امروز بار دیگر قندی‌ها با روند رو به رشد رد قیمت پایانی همراه بوده است . در این گروه بیش از هشت میلیون سهم به ارزش سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در ۱۶۴۲ نوبت مورد داد و ستد قرار گرفت.

ارزش معاملات بورس تهران به رقم ۱۴۹ میلیارد تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۴۷۸ میلیون سهم و رقم مالی قابل معامله طی ۳۷ هزار ۴۴۳ نوبت داد و ستد بود.

آیفکس نیز امروز سه دهم واحد افت کرد و به رقم ۹۴۳.۲ رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران نیز به رقم ۱۴۸ میلیارد تومان بالغ شد و حجم معاملات به ۱۷۰ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله رسید.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر