کد خبر: 28410
A
رئیس اتحادیه فروشندگان نوشت افزار:

مردم کمتر لوازم‌التحریر می‌خرند/ به دلیل رکود، افزایش قیمت نداشتیم/ منتظر واریز حقوق کارمندان هستیم

موسی فرزانیان گفت: رکود باعث شده که در بسیاری از اقلام لوازم التحریر افزایش قیمت نداشته باشیم. در برخی اقلام نیز افزایش قیمت کمتر از میزان تورم است اما به طور کل نمی‌توان گفت که امسال قیمت فلان نوشت افزار افزایش محسوسی داشته است.

مردم کمتر لوازم‌التحریر می‌خرند/ به دلیل رکود، افزایش قیمت نداشتیم/ منتظر واریز حقوق کارمندان هستیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، رئیس اتحادیه فروشندگان نوشت افزار در خصوص وضعیت فروش لوازم التحریر در روزهای منتهی به بازگشایی مدارس اظهار داشت: امسال بیش از پیش رکود در صنف ما خود را نمایان کرده به طوری که با توجه به اینکه کمتر از دو هفته  دیگر به بازگشایی مدارس مانده اما هنوز خبری در بازار نیست.

موسی فرزانیان ادامه داد: رکود باعث شده که در بسیاری از اقلام لوازم التحریر افزایش قیمت نداشته باشیم.  در برخی اقلام نیز افزایش قیمت کمتر از میزان تورم است اما به طور کل نمی‌توان گفت که امسال قیمت فلان نوشت افزار افزایش محسوسی داشته است.

وی تصریح کرد: البته با توجه به موج ایجاد شده در حمایت از تولید داخل و حمایت‌هایی که دولت از واحدهای تولیدی کرده است اندکی تولید کنندگان لوازم التحریر جان گرفته اند. اما واقعیتی که وجود دارد این است که قدرت خرید مردم پایین آمده و مردم کمتر لوازم‌التحریر برای فرزندان خودشان می‌خرند.

وی در خصوص اجناس موجود در بازار گفت: اقلام اساسی لوازم التحریر از قبیل مداد، پاک کن، تراش و خط کش در داخل تولید می‌شود. از طرف دیگر با سخت گیری هایی که شده و اخذ تمام عوارض گمرکی از وارد کنندگان لوازم التحریر، امسال شاهد هستیم که بیشتر نوشت افزار موجود در بازار ایرانی هستند. از طرف دیگر تولید کنندگان خارجی نیز کیفیت کالای خود را بالا برده‌اند و از لحاظ قیمتی نیز پایین‌تر از کشورهای دیگر ( به غیر از چین ) تولید می کنند.

وی تصریح کرد: امیدواریم ظرف روزهای آینده وضعیت فروش بهتر شود علاوه بر تهران, شهرستان‌ها نیز وضعیت خوبی ندارند و فکر می کنیم با نزدیک شدن به آخر ماه و دریافت حقوق کارمندان, موقع شاهد تحرک در بازار باشیم.

منبع: ایلنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر