کد خبر: 28476
A

دبیر کل اوپک: ذخایر نفت تا پایان سال کاهش پیدا می‌کند

دبیرکل اوپک اظهار کرد: توافق کاهش تولید کمک کرده بازار نفت جهانی متعادل شود و تقاضای بالاتر تا پایان سال جاری به کاهش بیشتر ذخایر نفت کمک خواهد کرد.

دبیر کل اوپک: ذخایر نفت تا پایان سال کاهش پیدا می‌کند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، اوپک و سایر تولیدکنندگان از جمله روسیه توافق کرده‌اند برای کاهش ذخایر و حمایت از قیمت‌ها، تولید نفت را تا مارس سال آینده حدود ۱.۸ میلیون بشکه در روز کاهش دهند.

محمد بارکیندو، دبیر کل اوپک، در سخنانی گفت: روشن است که روند تعادل مجدد بازار نفت در جریان است و با سطح بالای پایبندی کشورهای عضو اوپک و تولید کنندگان غیرعضو این سازمان مورد حمایت قرار گرفته است.

بارکیندو که در آکسفورد در یک سمینار انرژی سخن می‌گفت، اظهار کرد: ذخایر نفت در خشکی کاهش یافته و ذخایری که در مخازن شناور نگهداری می‌شوند نیز از ژوئن رو به کاهش بوده است. همچنین علاوه بر کاهش عرضه، رشد حدود دو میلیون بشکه در روز تقاضا در نیمه دوم سال جاری نسبت به نیمه اول به حذف مازاد عرضه کمک خواهد کرد.

دبیر کل اوپک گفت: رشد تقاضا به کاهش بیشتر ذخایر تجاری کمک خواهد کرد. وزیران پیش از این که نشست اوپک در نوامبر برگزار شود، اکنون در حال مذاکره درباره تمدید توافق کاهش تولید به مدت حداقل سه ماه دیگر پس از مارس سال ۲۰۱۸ هستند.

بر اساس گزارش رویترز، کاهش عرضه کمک کرد قیمت‌های نفت در ژانویه به بالای ۵۸ دلار در هر بشکه افزایش پیدا کند، اما از آن زمان به دلیل طولانی‌تر شدن تلاش برای حذف مازاد عرضه، قیمت‌ها به حدود ۵۴ دلار کاهش پیدا کردند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر