کد خبر: 28762
A

خدادادی: نبود شغل پایدار از مهمترین علل مهاجرت روستاییان است

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نبود شغل پایدار در روستاها را باعث مهاجرت به شهرها و ایجاد معضل حاشیه نشینی دانست.

خدادادی: نبود شغل پایدار از مهمترین علل مهاجرت روستاییان است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، سلمان خدادادی در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره انگور ملکان اظهار داشت: قبل از انقلاب با وجود نبود امکانات برای زندگی، جمعیت روستاها چند برابر شهرها بود، ولی الان با وجود خدمات گسترده‌ی نظام مقدس جمهوری اسلامی و آبادانی روستاها این آمار برعکس شده و علت آن هم این است که در خصوص اشتغال‌‎زایی ثابت و پایدار در روستاها چاره‌اندیشی نشده است. 

وی به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: به اعتقاد بنده تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری می‌تواند در عدم مهاجرت و اشتغال‌زایی در روستاها موثر باشد. 

خدادادی حاشیه نشین‌ها را انسان های متدین و پاک دانست و اظهار داشت: در عین حال حاشیه نشین‌ها در معرض آسیب‌های اجتماعی هستند و برای رفع این معضل باید چاره اندیشی شود. 

وی افزود: با افتخار می‌گویم علی‌رغم تغییر ترکیب جمعیت در روستاها و شهرها، امروز ۷۱ درصد جمعیت شهرستان ملکان در روستاها و تنها ۲۱ درصد در شهرها سکونت دارند. 

نماینده مردم ملکان در مجلس، افزود: ۲۱ درصد جمعیت شهری نیز به دلیل ایجاد مبارک شهر در این شهرستان است، وگرنه جمعیت شهری پایین‌تر از این میزان هم بود. 

وی افزود: در شهرهای ملکان و لیلان و مبارک شهر نیز بیش از ۵۰ درصد جمعیت ساکن به شغل کشاورزی و باغداری مشغول هستند. 

خدادادی گفت: شهرستان ملکان به لحاظ عدم مهاجرت از روستاها به شهرها می‌تواند پایلوت شود. 

چهارمین جشنواره انگور و سومین جشنواره انگور ملکان از ۲۱ لغایت ۲۳ شهریورماه در دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان برگزار شد. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر