کد خبر: 28828
A

شریعتمداری: نباید به صنایع بدون بازار تسهیلات داد/ در همه سازمان‌ها رانت وجود دارد

وزیر صنعت، معدن و تجارت معتقد است که نباید تسهیلات به واحدهایی تعلق گیرد که مشکل بازار دارند، چرا که این اقدام تنها در راستای بدهکار شدن آنهاست.

شریعتمداری: نباید به صنایع بدون بازار تسهیلات داد/ در همه سازمان‌ها رانت وجود دارد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، محمد شریعتمداری در جلسه مجمع عمومی عادی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران که ظهر امروز در محل ساختمان این سازمان برگزار شد، با اشاره به این که این سازمان بخشی توسعه‌ای است و باید در راستای رعایت زیرساخت‌های صنعتی و مسائل زیست محیطی گام بردارد، اظهار کرد: حدود 40 هزار واحد صنعتی در کشور جزیی از شهرک‌های صنعتی هستند و باید دقت بیشتری در انتخاب محل‌ها در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: نبض صنعت در اختیار شهرک‌ها و نواحی صنعتی است و به طور حتم طلب ما از سازمان صنایع کوچک و شهرهای صنعتی ایران ارائه‌ی برنامه در راستای بازسازی و نوسازی صنایع و نیز زمانبندی روشن در راستای جهت گیری‌های توسعه‌ای است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت از سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران درخواست کرد تا ارتباط هماهنگی با بدنه وزارت صنعت، معدن و تجارت داشته باشد و علاوه بر این ارتباط مستقیمی را با سازمان توسعه تجارت ایران شکل دهد، چرا که این دو سازمان می‌تواند در راستای شناخته شدن واحدهای پیشتاز صادراتی گام بردارند و به واحدهایی نیز که می‌توانند به این واحدهای پیشتاز اضافه شوند، کمک کنند.

شریعتمداری افزود: علاوه بر این سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی باید همکاری‌های بیرونی خود را توسعه دهد و با موسسات پژوهشی همکاری بیشتری داشته باشد تا بتواند در مسیر درست‌تری گام بردارد.

وی نحوه‌ی انتخاب صحیح خوشه‌های صنعتی را لازم دانست و گفت: باید انتخاب صحیح خوشه‌های صنعتی در اولویت قرار گیرد، چرا که توان ما محدود است و باید در بخش‌های اولویت‌دار گام برداریم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این که تاکیدی ندارم منابع مالی در اختیار واحدهایی قرار گیرد که بازار ندارند، اظهار کرد: ابتدای امر باید مشکل بازار واحدهایی را حل کنیم که نمی‌توانند محصولات خود را به فروش برسانند و در صورتی که این مساله حل نشود با ارائه تسهیلات تنها در راستای بدهکار شدن آنها گام برمی‌داریم و در نهایت اسم کلاهبردار رویشان می‌گذاریم.

شریعتمداری ادامه داد: بنابراین باید تسهیلات به واحدهایی تعلق گیرد که مشکل بازار ندارند و می‌توانند محصولات خود را به فروش برسانند. در مورد واحد هایی که مشکل بازار دارند ابتدا باید با برنامه ریزی این مشکل را حل کنیم و پس از آن تسهیلات لازم را در اختیارشان قرار دهیم.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم شفاف سازی و پاکدستی در مجموعه سازمان‌های دولتی به ویژه سازمان‌های زیرمجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: باید بدانیم که در همه سازمان‌ها رانت وجود دارد، اما آنچه که پذیرفتنی نیست عدم شفافیت است و باید با این مساله مقابله کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به این که باید در چارچوب قوانین و مقررات و با شرایط یکسان برای کسانی که احراز صلاحیت می‌شوند و اهلیت دارند امکانات ویژه را مدنظر قرار داد، گفت: باید واگذاری شرکت‌ها به افرادی انجام گیرد که اهلیت دارند. امکانات دولت دراختیار ملت ایران است و باید در جهت خدمت به آنها ارائه شود و هر کسی به عنوان طعمه به این امکانات نگاه کند، دشمن ماست.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر