کد خبر: 28913
A
بانک ها ترفند جدیدی سوء استفاده از حساب ها پیدا کردند

دور زدن بانک مرکزی با بلوکه کردن وام مردم/ ترفند جدید بانک‌ها برای سودآوری

بعد از ابلاغ و اجرای سیاست جدید بانک مرکزی در حوزه سود بانکی، برخی بانک ها تن به اجرای مصوبه دادند ولی در مقابل با بلوکه کردن درصدی از وام مردم سود خود را جبران می کنند

دور زدن بانک مرکزی با بلوکه کردن وام مردم/ ترفند جدید بانک‌ها برای سودآوری

 دیده بان ایران: با دستور بانک مرکزی تمامی بانک ها باید از 11 شهریور ماه نرخ سود سپرده ها را به 15 درصد کاهش دهند البته این دستور جدیدی نیست و از سال قبل طبق مصوبه شورای پول و اعتبار بانکی ها مکلف به اجرای آن بودند ولی از آنجایی که بازار سود سپرده ها برای سپرده گذاران و بانک ها جذابیت بالایی دارد رقابت های مخرب باعث عدم پایبندی بانکداران به دستور سیاست گذار پولی شده بود.

اما بانک مرکزی اینبار جدی‌تر از قبل به بانک ها دستور داده که باید به مصوبه سودی پایبند باشند و هر گونه تخلف در این زمینه با برخورد این بانک همراه خواهد بود. بانکی ها هم به ظاهر به مصوبه بانک مرکزی عمل می کنند.

ولی این تمام ماجرای سودی بانک ها نیست، بعد از ابلاغ سیاست جدید بانک مرکزی به نظام بانکی با خبر شدیم برخی از بانک ها با بلوکه کردن درصدی از تسهیلات پرداختی به مردم همچنان به سودآوری از این محل مشغول هستند.

یکی از بانک های بزرگ نیمه دولتی، در زمان پرداخت تسهیلات به مردم درصدی از پول را بلوکه می کند و می گوید این مبلغ تا زمان واریز آخرین قسط باید در حساب بماند.

بنابراین اگر فردی از این بانک بزرگ، تسهیلات 15 میلیون تومانی گرفته باشد باید 10 تا 15 درصد آنرا تا زمان پرداخت آخرین قسط نزد بانک مذکور نگه دارد.

این درحالی است که مسئولان شعب هیچ توضیحی به مردم درباره علت این اقدام نمی دهند و در پاسخ تنها می گویند: اگر مایل به دریافت تسهیلات هستید باید این شرایط را هم قبول کنید.

منبع: تسنیم 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر